Mapa del Món

viernes, 29 de agosto de 2014

Ültima setmana Kyoto, Part 2

El dimecres pel matí, vam anar al Temple Sanjusangedo, el cert és que el temple en sí no es gaire espectacular però dins hi ha moltes d’escultures  interessants de Buda, en destaca sobretot una de proporcions força grans i  altres de deus transformats en la mateixa religió.
Després, vam passejar pels carrers petits de la ciutat fins a les 14h que havíem quedat amb gent per jugar un partit de futbol al costat del riu. El cert és que va ser interessant ja que hi havia molta gent de diferents llocs del món que vivien a Kyoto i, també un equip de japonesos.
En acabar de fer exercici vam tornar a l’hostal a dutxar-nos i tot seguit vam anar a comprar els ingredients per anar a cuinar en el bar del Taka. Menú: truita de patates amb xampinyons, pà amb tomàquet i pop a la gallega.
Vam arribar cap a les 20h i com  no hi havia gaire gent ens va deixar llibertat total. Ell estava molt feliç que li ensenyéssim com cuinar aquests plats i la seva ajudant també. Mentre cuinàvem van arribar una parella d’amics d’en Taka i un client que també es van apuntar al banquet. Entre els nostres plats i algun que altre que va preparar el Taka van ser uns 10 , un sopar boníssim. Allà a les 2 del mati en Taka i la parella d’amics ens van dir que ens volien convidar a menjar Ramen al millor lloc de Kyoto i, per variar, nosaltres no vam saber dir que no. En un petit bar ens van posar un ramen exquisit. Un cop amb la panxa súper plena, ens vam acomiadar amb tristesa de tota aquesta gent.

El penúltim dia vam passejar tot el matí per barri de Gion, un barri força turístic però que conserva l’arquitectura tradicional de japó. Vaig aprofitar per fer algunes fotos de gent local i els seus quimonos tradicionals que després de tres setmanes ja han passat a ser un element habitual, pero no deixen de ser macos de veure. També vam visitar el temple de Kiyomizudera i vam anar a comprar algun que altre record a prop del mercat de menjar, així que vam aprofitar per provar alguna que altra menjat estrambòtic però deliciós.

Ja per la nit vam trobar-nos amb la Aya i l' Aibek per anar a sopar i com  estàvem animats i de comiat, tot seguit vam anar a un karaoque autèntic japonés, un d’aquetes que llogues la sala amb sofàs i una taula i et van portant les begudes (barra lliure) que vas demanant per telèfon.
L’últim dia havia arribat, ens vam despertar tard i amb aquell sentiment a dins la panxa que et fa pensar  que s’ha acabat l,aventura i toca tornar... i sobretot per la Fanny que després d’un any implica canvi d’etapa i deixar molts records, persones i experiències a la memòria.
Unes ultimes compres, un passeig pel riu i començar a preparar les motxilles van omplir la tarda del divendres. Cap a les 20h vam arribar al Hostel on viuen l’Aibek i l’Aya per tornar les bicicletes. Vam comprar un pica-pica de tot tipus de menjar japonés, unes pitzzes i amb una pipa de xixa vam sopar a la terrassa amb unes vistes precioses de la ciutat de Kyoto.
De nou comiats emotius i el sentiment que remou l’estómac per dintre. Ara sí, ja no quedava res. A les 5 del mati vaig acompanyar a la Fanny a agafar el taxi cap a la terminal de busos i poc després, a les 10h em va tocar a mi.

Un altre viatge, una altra aventura, nous amics, moltes experiències, aprenentatges, vivències i històries per explicar que s’acumulen amb les altres.... 52h d’avions i esperes en aeroports em donaran temps per pensar, reflexionar i pair aquets dos últims mesos tan intensos.

Gerard Muntada -- Run the Worls (www.runtheworld.es)

(Traducción Google) El miércoles por la mañana, fuimos al Templo Sanjusangedo, lo cierto es que el templo en sí no es muy espectacular pero dentro hay muchas de esculturas interesantes de Buda, destaca sobre todo una de proporciones bastante grandes y otras de manantiales transformados en la misma religión.
Luego, paseamos por las calles pequeños de la ciudad hasta las 14h que habíamos quedado con gente para jugar un partido de fútbol junto al río. Lo cierto es que fue interesante ya que había mucha gente de diferentes lugares del mundo que vivían en Kyoto y, también un equipo de japoneses.
Al terminar de hacer ejercicio volvimos al hostal a ducharnos y luego fuimos a comprar los ingredientes para ir a cocinar en el bar del Taka. Menú: tortilla de patatas con champiñones, pan con tomate y pulpo a la gallega.
Llegamos sobre las 20h y como no había mucha gente nos dejó libertad total. Él estaba muy feliz que le enseñáramos cómo cocinar estos platos y su ayudante también. Mientras cocinábamos llegaron una pareja de amigos de Taka y un cliente que también se apuntaron al banquete. Entre nuestros platos y algún que otro que preparó el Taka fueron unos 10, una cena buenísimo. Allí a las 2 de la mañana en Taka y la pareja de amigos nos dijeron que nos querían invitar a comer Ramen al mejor lugar de Kyoto y, para variar, nosotros no supimos decir que no. En un pequeño bar nos pusieron un ramen exquisito. Una vez con la barriga súper llena, nos despedimos con tristeza de toda esta gente.
El penúltimo día paseamos toda la mañana por el barrio de Gion, un barrio bastante turístico pero que conserva la arquitectura tradicional de japón. Aproveché para hacer algunas fotos de gente local y sus kimonos tradicionales que después de tres semanas ya han pasado a ser un elemento habitual, pero no dejan de ser bonitos de ver. También visitamos el templo de Kiyomizudera y fuimos a comprar algún que otro recuerdo cerca del mercado de comida, así que aprovechamos para probar alguna que otra comido estrambótico pero delicioso.
Ya por la noche nos encontramos con la Aya y el Aibek para ir a cenar y como estábamos animados y de despedida, a continuación fuimos a un karaoque auténtico japonés, uno de estos que alquilas la sala con sofás y una mesa y te van llevando las bebidas (barra libre) que vas pidiendo por teléfono.
El último día había llegado, nos despertamos tarde y con ese sentimiento dentro de la barriga que te hace pensar que se ha acabado la, aventura y toca volver ... y sobre todo por la Fanny que después de un año implica cambio de etapa y dejar muchos recuerdos, personas y experiencias en la memoria.
Unas últimas compras, un paseo por el río y empezar a preparar las mochilas llenaron la tarde del viernes. Hacia las 20h llegamos al Hostel donde viven la Aibek y Aya para devolver las bicicletas. Compramos un picoteo de todo tipo de comida japonés, unas pitzzes y con una pipa de chicha cenamos en la terraza con unas vistas preciosas de la ciudad de Kyoto.
De nuevo despedidas emotivos y el sentimiento que remueve el estómago por dentro. Ahora sí, ya no quedaba nada. A las 5 de la mañana acompañé a Fanny a coger el taxi hacia la terminal de buses y poco después, a las 10h me tocó a mí.
Otro viaje, otra aventura, nuevos amigos, muchas experiencias, aprendizajes, vivencias e historias para explicar que se acumulan con las otras .... 52h de aviones y esperas en aeropuertos me darán tiempo para pensar, reflexionar y digerir estos dos últimos meses tan intensos.

Gerard Muntada -- Run the Worls (www.runtheworld.es)