Mapa del Món

domingo, 24 de agosto de 2014

Tottori i Fukushiyama

Vam haver de fer una altra gran travessa amb trens locals per aconseguir arribar a Tottori. Vam agafar un tren en direcció errònia i ja havien passat dues hores quan ens vam adonar… i ès que orientar-se només amb símbols japonesos és quelcom complicat!!!
Arribats a la ciutat de Tottori vam tornar-nos a trobar en una festa local on la gent ballava amb para-sols al ritme de la música pels carrers. Després d’observar una mica el festival , vam arribar-nos fins a un càmping a prop d’unes dunes. Vam arribar quan ja era fosc i mentre muntàvem la tenda vam conèixer un parell de famílies peruanes que ens van animar a compartir la carnada  que feien... mmm!!!... tornar a menjar “asado” llatinoamericà...quins records...





Pel matí, ens vam llevar d’hora i vam anar a caminar per les dunes que acabaven arribant a l’oceà i així  vaig poder tenir l’oportunitat de banyar-m’hi,  tot i que començava a plovisquejar una mica. 



Sense gaires plans vam agafar el tren en direcció a Kyoto  però en una de les parades vam veure un anunci d’un onsen (espècie de bany termals naturals) així que vam decidir fer una parada a Fukushiyama.
L’experiència a l’onsen va ser increïble. Primer de tot, es  separen els homes de les dones ( dins als banys es va totalment despullat). Un cop dins, només amb una petita tovallola per la suor, primer t’has  de dutxar assegut en  uns petits tamborets davant d’uns miralls i  t’oferien tot tipus de sabó. Tot seguit, un circuit de banys interiors: sauna, bany de vapor, yacuksi, piscines a diferents temperatures... i tot seguit, a l’exterior, en mig de la naturalesa trobes  unes altres piscines naturals d’aigua calenta. Tot d’una  va començar a ploure força i això encara va fer que el lloc fos més especial. No em puc imaginar com deuen ser aquets llocs al hivern, amb la neu.

Sortint d’allà vam arribar de nit a Kyoto sota una pluja espectacular que ens va deixar xops de dalt a baix un altre cop. l, per sort, un amic de la Fanny  ens va deixar passar la primera nit en el seu  petit apartament tots junts, una mica apretats.....

Gerard Muntada -- Run the World (www.runtheworld.es)

(Traducción Google) Tuvimos que hacer otra gran travesía con trenes locales para conseguir llegar a Tottori. Cogimos un tren en dirección errónea y ya habían pasado dos horas cuando nos dimos cuenta ... y ès que orientarse sólo con símbolos japoneses es algo complicado !!! 
Llegados a la ciudad de Tottori volvimos a encontrar en una fiesta local donde la gente bailaba con sombrillas al ritmo de la música por las calles. Después de observar un poco el festival, llegamos hasta un camping cerca de unas dunas. Llegamos cuando ya estaba oscuro y mientras montábamos la tienda conocimos un par de familias peruanas que nos animaron a compartir la carnada que hacían ... mmm !!! ... volver a comer "asado" latinoamericano ... qué recuerdos ... 
Por la mañana, nos levantamos temprano y fuimos a caminar por las dunas que acababan llegando al océano y así pude tener la oportunidad de bañarse me, aunque empezaba a lloviznar un poco. 
Sin muchas planes cogimos el tren en dirección a Kyoto pero en una de las paradas vimos un anuncio de un onsen (especie de baño termales naturales) así que decidimos hacer una parada en Fukushiyama. 
La experiencia en el onsen fue increíble. En primer lugar, se separan los hombres de las mujeres (dentro los baños se totalmente desnudo). Una vez dentro, sólo con una pequeña toalla para el sudor, primero debes ducharse sentado en unos pequeños taburetes delante de unos espejos y te ofrecían todo tipo de jabón. A continuación, un circuito de baños interiores: sauna, baño de vapor, yacuksi, piscinas a diferentes temperaturas ... y seguidamente, en el exterior, en medio de la naturaleza encuentras otras piscinas naturales de agua caliente. De repente empezó a llover bastante y eso aún hizo que el lugar fuera más especial. No me puedo imaginar cómo deben ser estos lugares en el invierno, con la nieve. 
Saliendo de allí llegamos de noche en Kioto bajo una lluvia espectacular que nos dejó empapados de arriba abajo de nuevo. l, por suerte, un amigo de Fanny nos dejó pasar la primera noche en su pequeño apartamento todos juntos, un poco apretados .....

Gerard Muntada -- Run the World (www.runtheworld.es)

No hay comentarios:

Publicar un comentario