Mapa del Món

viernes, 24 de mayo de 2013

Antigua


5-5-2013

Vaig arribar a Antigua, a casa de l’Ivan, un noi argenti que porta vivint a la ciutat més d’un any. Va donar-me les claus de la casa i em va explicar que treballava a un restaurant. Em va indicar llocs d’interés i vam quedar que quan ell estigués lliure muntaríem algun plan.
Antigua, ex capital de Guate va ser destruïda per un terratrèmol i encara es poden veure molts monestirs en ruïnes.

 
La ciutat esta tota enpedrada i és molt colonial. Desgraciadament vaig arribar a l’època de pluges i només un dia vaig poder presenciar la increïble vista que presenta amb els 3 volcans que la rodegen: el volcà d’aigua, el volcà de foc i l’Acatenango.
El primer dia me’l vaig passar passejant per la ciutat, el marcat i regatejant una excursió per pujar un quart volcà, el Pacaya.
Per la tarda vam anar a casa la Barby, una amiga de l’Ivan d’uns 60 anys que en va viure 20 a Madrid durant l’època de Franco i la transició. Una dona molt especial a la vegada que interessant.
Vam sortir a pendre unes copes tot i que a les 6 del matí ja havia de sortir cap el volcà.
En el tour vaig fer-me molt amb una argentina, Paulita i un suïs, Adrian, que viatjaven junts. Vam tenir bastanta sort ja que vam  poder veure el volcà “despejat” i, tot i no haver-hi lava a la vista, hi havia forats on es desprenia força calor, suficient per escalfar entrepans o “maxmellows”.

 
A la tarda va venir una noia de la Ciutat de Guate per conèixer-nos i em va portar a veure un monestí molt xulo, menjar dolços tradicionals pel carrer i a un parc a dalt de tot d’un turó. Després vam quedar amb l’Adrian i la Pulita que ens van invitar a sopar menjar suïs molt bo però impronunciable.

 
El dia següent vam anar amb l’Ivan i la Miriam ( una noia que treballa amb ell) a unes piscines i després em vaig animar a pujar una altre muntanya i a entrar a casa d’un anglès que fa un treball d’hort orgànic amb els indígenes locals. Allà, una de les indígenes em va ensenyar com teixien.
Per la tarda, al marcat, vaig conèixer unes noies que davant de l’atenta mirada de tots els venedors locals m’intentaven ensenyar un dels dialectes indígenes. Va ser molt divertit!
L’últim dia va venir una altre noia de Ciutat de Guate, la Carol. Junt amb l’Ivan van anar a dinar a un poblet del costat menjar tradicional guatemalenc. Després vam anar a pujar el cerro de la cruz, a provar cafè local i unes cerveses.  A la nit, van venir a sopar la Miriam i la Barby a casa ja que els vaig cuinar una truita de patates i, entre altres coses va sortir la idea de muntar un bar de tapes espanyol a Antigua.

(Traducción Google) 05/05/2013
Vaig arribar a Antigua, a casa de l'Ivan, sense noi argentins Que porta Vivint a la ciutat Més d'un tot. Va donar-me les claus de la casa i em va explicar Que treballava un restaurant un. Em va Indicar d'Interès i vam quedaràs Que Quan ell estigués lliure muntaríem pla de algun LLOCS.
Antiga, ex de capital de Guatemala va servi destruïda per ONU Terratrèmol i encara it podin ver mudes Monestirs en ruines.
La ciutat this tota enpedrada i Molt ÉS colonial. Malauradament vaig arribar a l'època de Pluges i nomes un dia vaig poder presenciar la increïble vista Que presentació con los 3 volcans de em rodegen: l'VOLCA d'aigua, el VOLCA de foc il 'Acatenango.
El Primer dia me'l vaig passar Passejant per la ciutat, el Marcat i regatejant Una Excursió per licitar sense quart volcans, el Pacaya.
Per la tarda vam anar a casa la Barby, una amiga de l'Ivan d'uns 60 anys que és va viure 20 de Madrid Durant l'època de Franco i la transició. Una dona Molt especial a la vegada Que Interessant.
Vam Sortir 01:00 pendre unes arregla Tot i Que a les 6 del matí ja havia d'sortir el cap volcans.
En el recorregut vaig fertilit-me Amb molt Una Argentina, Paulita i sense suis, Adrian, que viatjaven Junts. Vam Tenir bastanta tipus ja Que vam ver el Poder VOLCA "despejat" i, Tot i no haver-hi renta a la vista, hi havia FORATS a és desprenia Força Calor, suficient per escalfar Entrepans o "maxmellows".
A la tarda va Venir Una noia de la Ciutat de Guatemala per Conèixer-nos i em va portar un ver sense monestí Molt xulo, menjar Dolços tradicionals paper carrer ia Un parc de Dalt de TOT d'1 turó. Despres vam Quedaràs AMB l'Adrian i la Pulita Que ens van convidar a sopar menjar suis molt bo PERÒ impronunciable.
El dia següent vam anar AMB l'Ivan i la Miriam (UNA noia Que Treballa amb ell) a unes piscines i Despres em vaig animar a licitar Una Altre muntanya ia Per entrar a casa d'1 Anglès Que fa sense Treball d'hort Orgànic AMB a els indígenes vilatans. Alla, ungla dels indígenes els em va ensenyar com teixien.
Per la tarda, a l'Marcat, vaig Conèixer UNESCO Noies Que Davant de l'atenta Mirada de Tots els Venedors locals m'intentaven ensenyar ONU dels dialectes indígenes. Va Ser Molt Divertit!
L'últim dia va Venir Una Altre noia de Ciutat de Guatemala, la Carol. Junt AMB l'Ivan van anar 1 dinar de l'ONU poblet del Costat menjar tradicional guatemalenc. Despres vam anar a licitar el turó de la creu, a provar cafè local UNESCO Cerveses i. A la nit, van a venir a sopar la Miriam i la Barby a casa ja Que a els vaig Cuinar Una Truita de patates i, Entre Altres coses va Sortir la idea Muntar sense barra de cintes espanyol a Antigua.

No hay comentarios:

Publicar un comentario