Mapa del Món

miércoles, 8 de mayo de 2013

Oaxaca!

19-04-13

Finalment, un cop a Oaxaca i fent més d’una hora de retard,  per no perdre el costum, em vaig trobar de nou, després de quasi 2 anys, l’Aram. Jajajaja quina sensació més estranya, com si no hagués passat el temps... però a la vegada amb la sensació de retrobada i felicitat de després de tant de temps.

Primer de tot vam anar a fer un cafè a una plaça i a posar-nos una mica al dia! Ens vam “actualitzar” i decidir quina ruta faríem junts. A mi em feia gràcia conèixer alguns dels llocs on havia estat vivint ell i a ell li feia gracia ensenyar-me’ls, així que perfecte!
Ens vam quedar a dormir a casa del Diego un couch força trempat.
Al dia següent vam marxar fent dit cap a un poblet a uns 300km, Hierve el agua. Ens va costar una mica arribar però feia temps que no recordava la sensació de fer autoestop, conèixer a gent a cada tram del camí, patir una mica sota el sol i xerrar amb els locals que s’apropen, caminar i caminar.... i, finalment, la recompensa d’arribar i deixar al darrera una aventura més.
Vam acampar en una zona on no hi havia ningú, en mig de la muntanya amb unes cascades petrificades (de sal) i unes piscines d’aigua naturals a la punta de la muntanya amb unes vistes impressionants.

Vam fer una nit més a Oaxaca i vam marxar cap a la muntanya, San Jose del Pacífico. Allà ens vam allotjar a un hostel moolt hippy, al mig de la muntanya i amb unes vistes a la serra, també increïbles. Vaig conèixer la Maria (l’amiga de l’Aram) i amb ella va començar el Ioga pels matins. Vam passar un parell de dies fent algunes caminades pel riu i la muntanya i llavors la Maria es va acomiadar de nosaltres i va marxar cap a Califòrnia per fer un curs.
L’Aram i jo vam fer una caminada per la muntanya fins  arribar a un poblet perdut i poc accessible de la muntanya, San Mateo. Un poblet gens turístic, gens controlat, on encara respira la total llibertat de fer allò que un vulgui i com vulgui sense que ningú digui res.  Anem a casa d’una amiga de l’Aram, el Pistatcho i la Laura, dos espanyols que estaven vivint allà i fent projectes molt interessants i  construïnt-se la casa amb adobe, fent –se un hort... També vam conèixer un altre home, l’Emili, un català del Pirineu lleidatà que també esta vivint allà de la mateixa manera des de fa 15 anys i produint embotits casolans.

Després de dos dies de purificació a la muntanya vam marxar fins la costa, a Zipolite. Ens vam allotjar acampant en el “Dos Estrelles” on l’Aram havia viscut 4 mesos. Aquest mini poblet paradisíac a la costa del pacífic és un dels únics que no estan controlats ni per la llei mexicana ni pels traficants doncs els mateixos habitants del poble  els van fer fora. Així que igual que  San Mateo és un poblet totalment lliure! Dormir a primera línia de mar no té paraules...
Allà ens van deixar unes bicis i vam fer una excursió força dura fins a Punta Cometa per veure la posta de sol.
De tornada vam anar a fer un sopar de comiat i l’endemà vam aixecar-nos per fer ioga, tallar-nos el cabell mútuament, anar a caminar per la platja fins a una caleta i ja ens vam dir adéu per agafar cadascú el seu camí de nou.
Ara viatjo sol cap a San Cristobal de las Casas, Chiapes.

(Traducción Google) 19-04-13

Finalmente, una vez en Oaxaca y haciendo más de una hora de retraso, para no perder la costumbre, me encontré de nuevo, después de casi 2 años, Aram. Jajajaja qué sensación más extraña, como si no hubiera pasado el tiempo ... pero a la vez con la sensación de reencuentro y felicidad de después de tanto tiempo.
Primero de todo fuimos a tomar un café en una plaza ya ponernos un poco al día! Nos "actualizar" y decidir qué ruta haríamos juntos. A mí me hacía gracia conocer algunos de los lugares donde había estado viviendo él ya él le hacía gracia enseñarle me, así que perfecto!
Nos quedamos a dormir en casa del Diego un couch fuerza templado.
Al día siguiente nos fuimos haciendo dedo hacia un pueblecito a unos 300km, Hierve el agua. Nos costó un poco llegar pero hacía tiempo que no recordaba la sensación de hacer autostop, conocer a gente en cada tramo del camino, sufrir un poco bajo el sol y charlar con los locales que se acercan, caminar y caminar .... y, finalmente, la recompensa de llegar y dejar detrás una aventura más.
Acampamos en una zona donde no había nadie, en medio de la montaña con unas cascadas petrificadas (de sal) y unas piscinas de agua naturales en la punta de la montaña con unas vistas impresionantes
Hicimos una noche más en Oaxaca y nos fuimos a la montaña, San Jose del Pacífico. Allí nos alojamos en un hostel moolt hippy, en medio de la montaña y con unas vistas a la sierra, también increíbles. Conocí a María (la amiga de Aram) y con ella comenzó el Yoga por las mañanas. Pasamos un par de días haciendo algunas caminatas por el río y la montaña y entonces María se despidió de nosotros y se marchó a California para hacer un curso.
El Aram y yo hicimos una caminata por la montaña hasta llegar a un pueblo perdido y poco accesible de la montaña, San Mateo. Un pueblo nada turístico, nada controlado, donde aún respira la total libertad de hacer lo que uno quiera y como quiera sin que nadie diga nada. Vamos a casa de una amiga de la Aram, el Pistatcho y Laura, dos españoles que estaban viviendo allí y haciendo proyectos muy interesantes y construyéndose la casa con adobe, haciéndose un huerto ... También conocimos otro hombre, Emili, un catalán del Pirineo leridano que también está viviendo allí de la misma manera desde hace 15 años y produciendo embutidos caseros.
Después de dos días de purificación en la montaña nos fuimos hasta la costa, en Zipolite. Nos alojamos acampando en el "Dos Estrellas" donde el Aram había vivido 4 meses. Este mini pueblo paradisíaco en la costa del pacífico es uno de los únicos que no están controlados ni por la ley mexicana ni los traficantes pues los mismos habitantes del pueblo los echaron. Así que al igual que San Mateo es un pueblo totalmente libre! Dormir en primera línea de mar no tiene palabras ...
Allí nos dejaron unas bicis y hicimos una excursión bastante dura hasta Punta Cometa para ver la puesta de sol.
De vuelta fuimos a hacer una cena de despedida y al día siguiente nos levantarnos para hacer yoga, cortarnos el cabello mutuamente, ir a caminar por la playa hasta una caleta y ya nos dijimos adiós para coger cada uno su camino de nuevo.
Ahora viajo solo hacia San Cristobal de las Casas, Chiapas.