Mapa del Món

lunes, 13 de mayo de 2013

Honduras: Copan i San Pedro Sula


7-05-2013

Vaig arribar a Copan després d’un pesat trajecte. Feia força calor però abans d’arribar a les ruïnes havia de canviar diners en un banc. Amb molta calma i paciència vaig esperar 1h per canviar una mica de diners ja que enlloc més m’acceptaven els euros. Una cua que avançava lentament  mentrestant vaig poder observar força gent hondurenya.
Sortint d’allà, em vaig dirigir caminant cap a les ruïnes. Tenia el temps molt just ja que havia d’agafar un  altre bus per arribar a San Pedro Sula on havia quedat amb un noi de couch.
En arribar a les ruïnes em van informar del preu i... diguem que es passava bastant del pressupost i ruïnes n’he vist i n’hauré de veure més així que vaig decidir fer una ruta alternativa per un “sendero natural” amb explicacions dels maya tipus museu. 
 
 
 
 
 
 
De tornada al poble vaig anar a prendre una coke i connectar-me a interent per avisar el noi de couch quan.... m’adono que m’he deixat la meva llibreta al mig del “sendero”. Miro el rellotge i queden 20min perquè surti el bus. A corre!!! EL que havia fet tranquil·lament amb una hora i mitja ho vaig haver de fer en 15min però tot i arribar suat i exhaust vaig aconseguir recuperar la llibreta i pujar el bus. Diguem que Copan no era el meu lloc de sort!
 
 
Ja arribant a Sant Pedro conec una dona amb els seus fills molt agradables i me’n adono que la gent d’Hondures no vocalitza molt bé i té molts modismes difícils d’entendre.
A la terminal aconsegueixo localitzar a Juan Carlos amb qui anem a fer unes birres i explicar-nos la vida. Després arribem a casa seva on em presenta la seva família.
Al dia següent m’animo a anar a les cascades de Pulhapanzak. Allà, després de passejar per la naturalesa i banyar-me en una piscina que em deixen en un apartament, marxo amb un guia a la cascada,  passem per sota d’aquesta i ens fiquem dins una cova on m’ensenya diferents punts des d’on es pot saltar. Realment super xulo.

 

 
 
Un cop torno a San Pedro anem amb el Juan Carlos a casa d’uns amics seus que ens inviten a sopar. Ens ofereixen tastar menjars tradicionals com les baleadas. Pel mati, la germana del Juan Carlos m’ensenya a fer les baleades i cap el migdia marxo cap a la illa d’Utilla per fer un curs de submarinisme!
 
 
 
(Traducción google) 7-05-2013

Llegué a Copan después de un pesado trayecto. Hacía bastante calor pero antes de llegar a las ruinas debía cambiar dinero en un banco. Con mucha calma y paciencia esperé 1h para cambiar un poco de dinero ya que en ningún otro lugar me aceptaban los euros. Una cola que avanzaba lentamente mientras pude observar bastante gente hondureña.
Saliendo de allí, me dirigí caminando hacia las ruinas. Tenía el tiempo muy justo ya que tenía que coger otro bus para llegar a San Pedro Sula donde había quedado con un chico de couch.
Al llegar a las ruinas me informaron del precio y ... digamos que se pasaba bastante del presupuesto y ruinas he visto y tendré que ver más así que decidí hacer una ruta alternativa para un "sendero natural" con explicaciones de los maya tipo museo.
De vuelta al pueblo fui a tomar una coke y conectarme a interent para avisar al chico de couch cuando .... me doy cuenta que me he dejado mi libreta en medio del "sendero". Miro el reloj y quedan 20min para que salga el bus. A corre! EL que había hecho tranquilamente con una hora y media tuve que hacer en 15min pero a pesar de llegar sudado y exhausto conseguí recuperar la libreta y subir el bus. Digamos que Copan no era mi lugar de suerte!
Ya llegando a San Pedro conozco una mujer con sus hijos muy agradables y me doy cuenta de que la gente de Honduras no vocaliza muy bien y tiene muchos modismos difíciles de entender.
En la terminal consigo localizar a Juan Carlos con quien vamos a hacer unas birras y contarnos la vida. Después llegamos a casa donde me presenta a su familia.
Al día siguiente me animo a ir a las cascadas de Pulhapanzak. Allí, después de pasear por la naturaleza y bañarme en una piscina que me dejan en un apartamento, marcho con un guía en la cascada, pasamos por debajo de esta y nos metemos en una cueva donde me enseña diferentes puntos desde donde se puede saltar. Realmente super chulo.
Una vez vuelvo a San Pedro vamos con Juan Carlos en casa de unos amigos suyos que nos invitan a cenar. Nos ofrecen probar comidas tradicionales como las baleadas. Por la mañana, la hermana de Juan Carlos me enseña a hacer las baleado y hacia el mediodía marcho hacia la isla de utilería para hacer un curso de submarinismo!

No hay comentarios:

Publicar un comentario