Mapa del Món

miércoles, 8 de mayo de 2013

Tabasco y Palenque!

11-04-2013

Després de Playa del Carmen, arribo en bus a Villahermosa on la Nayra ja m’està esperant en un hotel. Un cop junts i posats al dia ja que l’última vegada que ens vam veure va ser a Uruguay, m’explica que té un ex-alumne que viu aquí i que ens acompanyarà aquests dies. Pel matí anem a visitar el Centre de Villahermos, el Parque de la Venta (amb tot d’ escultures dels Olmeques).
Per la tarda, després de dinar en un restaurant molt local “d’ iaia”  i descansar a la piscina i al gym de l’hotel, quedem amb el Jony i el Ruben. En el seu cotxe fem tot un tour nocturn per Villhermosa acompanyat-nos de cerveses contínuament. També anem a provar les MIcheladas i a picar menjar mexicà.

Al dia següent, ens venen a buscar i marxem junt amb un altre company, el Daniel, cap a la zona costera, el Paraiso. Allà agafem una llanxa i  anem a banyar-nos el mig d’una llacuna immensa de només 1 m d’altura, envoltada de manglars i plena d’ostiones. També  arribem fins al golf de Mèxic, molt maco tot i que, desgraciadament ,les xemeneies de les petroleres que escupen foc espatllen el paisatge!
Tot seguit anem a menjar marisc.... i quin marisc!... ni Camerun, ni Galicia... no havia tastat un marisc tant bo, mai!!!!

Ja fent-se fosc, tornem cap a Villahermosa a descansar.
Pel matí, la Nayra i jo agafem un bus i arribem a Palenque que tot i estar força a prop ja és zona de Chiapes. Allà entrem a la zona arqueològica Maya per veure tot de temples... realment increïble veure tota una ciutat empassada per la selva!!! També ens endinsem per la selva fins arribar a una cascada molt maca on m’hi banyo... uffff que bé dins l’aigua fresqueta, amb la calor de la selva i mentre alguns micos udoladors i mils d’ocells van passant per les branques dels arbres més alts!
Finalment, dinem uns taquitos al poble i fem una visita ràpida abans de tornar on ja ens esperen per sortir de festa.

(Traducción Google) 11-04-2013

Después de Playa del Carmen, llego en bus a Villahermosa donde la Nayra ya me está esperando en un hotel. Una vez juntos y puestos al día ya que la última vez que nos vimos fue en Uruguay, me cuenta que tiene un ex-alumno que vive aquí y que nos acompañará estos días. Por la mañana vamos a visitar el Centro de Villahermos, el Parque de la Venta (con todo de esculturas de los Olmecas).
Por la tarde, después de comer en un restaurante muy local "de abuela" y descansar en la piscina y al gym del hotel, quedamos con el Jony y Ruben. En su coche hacemos todo un tour nocturno por Villhermosa acompañado hacernos de cervezas continuamente. También vamos a probar MIcheladas ya picar comida mexicana.
Al día siguiente, nos vienen a buscar y nos vamos junto con otro compañero, Daniel, hacia la zona costera, el Paraiso. Allí cogemos una lancha y vamos a bañarnos el medio de una laguna inmensa de sólo 1 m de altura, rodeada de manglares y llena de ostiones. También llegamos hasta el Golfo de México, muy bonito aunque, desgraciadamente, las chimeneas de las petroleras que escupen fuego estropean el paisaje!
A continuación vamos a comer marisco .... y qué marisco! ... ni Camerún, ni Galicia ... no había probado un marisco tan bueno, nunca!!
Ya haciéndose oscuro, volvemos a Villahermosa a descansar.
Por la mañana, la Nayra y yo tomamos un bus y llegamos a Palenque que estando bastante cerca ya es zona de Chiapas. Allí entramos en la zona arqueológica Maya para ver todo de templos ... realmente increíble ver toda una ciudad tragada por la selva! También nos adentramos por la selva hasta llegar a una cascada muy bonita donde me baño ... uffff que bien dentro del agua fresca, con el calor de la selva y mientras algunos monos aulladores y miles de pájaros van pasando por las ramas de los árboles más altos!
Finalmente, comemos unos taquitos al pueblo y hacemos una visita rápida antes de volver donde ya nos esperan para salir de fiesta.