Mapa del Món

viernes, 12 de abril de 2013

San Pedro de Atacama y el Salar de Uyuni!


Una de les primeres destinacions a Chile i a Sudamèrica va ser San Pedro d’Atacama, un petit poble hippy però força turístic pels increïbles paisatges que ofereix la naturalesa.
Érem un grup de 5 i els primers dies vam allotjar-nos en un petit hostal del mateix poble. Aixecant-nos ben d’hora al mati vam fer alguns tours per veure paisatges totalment diferents i tots increïbles:  Desert i formacions rocoses (Valle de la Luna), Laguna al mig de muntanyes nevades (Lagunas altiplanicas), Cactus gegants, Gysers i banys termals naturals i els ojos del salar!
Realment uns dies increïbles!!!




 

 















Tot seguit se’ns va ajuntar un altre company per seguir la ruta cap al Salar d’Uyuni (Bolívia). Tots sabíem que l’altura en aquella zona era important i que havíem d’adaptar-nos.
Dos dies de viatge veient més llacunes, muntanyes, gysers naturals, fins que un dels nostres companys va començar a patir mal d’alçada. Aquest efecte pot semblar poca cosa sempre que tinguis oxigen i gent preparada al costat, però en mig del desert i amb un conductor incompetent, la situació es va posar una mica tensa. EL nostre company va passar d’estar marejat a delirar i, poc després, a perdre el coneixement, baixes pulsacions... tot apuntava un final una mica tràgic i més quan el conductor no feia res. Finalment, decidim canviar una mica la ruta, baixar altura i anar a un ambulatori  per aconseguir oxigen. Després d’un dia moooolt tens tot es va solucionar.

 















El tercer dia, ben d’hora al mati, per poder  veure la sortida del sol, arribem al Salar d’Uyuni, el salar més gran del món. Realment impacta  veure un desert blanc que desapareix a l’horitzó!
La sortida del sol és espectacular i ens passem una bona estona fent fotos divertides, jugant amb les perspectives i diferents objectes. El reflex del sol sobre la sal ens obliga a portar ulleres de sol tota l’estona. Més endavant, arribem a la zona dels treballadors, bastant explotats, que estan treballant, traient i carregant sacs de sal.
El dia següent tornem cap a San Pedro i, d’allà a Santiago, una altra vegada a la ciutat... 


 














(Traducción Google)Una de las primeras destinaciones en Chile y en Sudamérica fue San Pedro de Atacama, un pequeño pueblo hippy pero bastante turístico por increíbles paisajes que ofrece la naturaleza.
Éramos un grupo de 5 y los primeros días nos alojamos en un pequeño hostal del mismo pueblo. Levantándose nos temprano por la mañana hicimos algunos tours para ver paisajes totalmente diferentes y todos increíbles: Desierto y formaciones rocosas (Valle de la Luna), Laguna en medio de montañas nevadas (Lagunas altiplanicas), Cactus gigantes, Gysers y baños termales naturales y los ojos del salar!
Realmente unos días increíbles!
Acto seguido se nos juntó otro compañero para seguir la ruta hacia el Salar de Uyuni (Bolivia). Todos sabíamos que la altura en esa zona era importante y que debíamos adaptarnos.
Dos días de viaje viendo más lagunas, montañas, gysers naturales, hasta que uno de nuestros compañeros empezó a sufrir mal de altura. Este efecto puede parecer poca cosa siempre que tengas oxígeno y gente preparada al lado, pero en medio del desierto y con un conductor incompetente, la situación se puso un poco tensa. EL nuestro compañero pasó de estar mareado a delirar y, poco después, a perder el conocimiento, bajas pulsaciones ... todo apuntaba un final algo trágico y más cuando el conductor no hacía nada. Finalmente, decidimos cambiar un poco la ruta, bajar altura e ir a un ambulatorio para conseguir oxígeno. Después de un día muuuuy tienes todo se solucionó.
El tercer día, muy temprano por la mañana, para poder ver la salida del sol, llegamos al Salar de Uyuni, el salar más grande del mundo. Realmente impacta ver un desierto blanco que desaparece en el horizonte!
La salida del sol es espectacular y nos pasamos un buen rato haciendo fotos divertidas, jugando con las perspectivas y diferentes objetos. El reflejo del sol sobre la sal nos obliga a llevar gafas de sol todo el tiempo. Más adelante, llegamos a la zona de los trabajadores, bastante explotados, que están trabajando, sacando y cargando sacos de sal.
Al día siguiente volvemos a San Pedro y, de allí en Santiago, otra vez en la ciudad ...

No hay comentarios:

Publicar un comentario