Mapa del Món

martes, 11 de agosto de 2015

Zanzibar

Després d’agafar un vol intern des d’Arusha fins a l’illa de Zanzibar ens dirigim a la ciutat d’Stone Town. Passem la tarda voltejant pels carrers laberíntics d’aquesta ciutat colonial fins que, en caure el sol passem pels jardinets que hi ha davant del mar on cada dia es posen moltes paradetes de”pinxitos” de marisc fresc que cuinen a les brases tant per la gent  locals com pels  musungus (blancs) que mengen assentats als bancs dels jardins.

El primer dia sencer agafem un guia local perquè ens expliqui la història de l’illa a través del carrers d’Stone Town (Ciutat de Pedra) marcada per més de 100anys d’esclavitud potenciada tant per portuguesos com per  àrabs i anglesos.
També anem  a una de les illes que es poden observar des de la costa de la mateixa ciutat on hi ha  un criador de tortugues de terra gegant i, finalment,  arribem a una cooperativa que treballen cultivant diferents  especies i tractant-les per  crear productes naturals. Realment molt interessant!
El segon dia a l’illa vam fer una altra sortida per anar primer de tot en un banc de sorra ( que més endavant va desaparèixer amb la pujada de la marea) envoltat d’aigua turquesa; vam fer snorkel per unes roques i corals on vam veure alguns peixos; vam entrar a una mena de piscina natural que creava la marea i vam acabar menjant marisc en una altra platja... realment força complert.
A la tornada ens vam dirigir directament cap a l¡hotel de Pongwe, una petita població amb pocs turistes a l’est de Zanzibar.

Al mati següent , vam dirigir-nos més al nord pe conèixer les platges més interessants. La primera Matemwe: una platja llarga on la marea baixa quedava a un km de distància, on es veien dones i nens recollint cargols, pops i altres animals de mar per vendre. Vam caminar una bona estona i vam poder observar fins a 4 tipus d’espècies diferents d’estrelles de mar.
La segona va ser Nungwi; Una platja molt més de turistes tot i que en  el poble no se’n veia cap. Sobtava la diferencia i punt d’inflexió entre la zona d’hotels i equipaments turístics i la zona local, de pescadors, molt , molt humil. Després d’una estona passejant un noi ens va oferir acompanyar-nos pel poble i anar a un bar local a dinar. Així ho vam fer i tant la caminada com el menjar van ser molt interessants. La gent poc acostumada a veure mosungus per allà els hi  feia gràcia, ens miraven i saludaven somrients i alguns ens van demanar de  fer-nos  fotos amb ells.
L’ultima platja va ser la de Kendwa: la platja més maca de totes, amb uns colors blaus i turquesa com els del Carib, amb una sorra blanca i neta i, tot i ser turística, s’ hi estava molt tranquil i sense gaire gent, Allà vam estar prenent el sol, banyant-nos i caminant fins que el sol es va anar ponent i vam presenciar una bonica posta de sol d’aquestes on la bola de foc vermella es fon amb el blau del mar.

Finalment arriba l’últim dia complert a Zanziber i a Tanzania, els dies han passat molt ràpid, senyal que no hem parat i ens ho hem passat genial.
Decidim anar a fer snorkel davant una altra illa paradisíaca, Mnemba, en una barrera de coral molt coneguda. Realment tornar a veure el fons marí amb tots aquets colors variats, milers de peixos de totes mides flotant entre corals i algues semblava una pel·lícula d’aquestes d’astronautes explorant un altre planeta.

Per acabar el mati, una miqueta de platja i vam anar a dinar 4 plats locals,  algun més bo que l’ altre però  vam fer desaparèixer pràcticament del  tot!

(Traducción Google) Después de coger un vuelo interno desde Arusha hasta la isla de Zanzibar nos dirigimos a la ciudad de Stone Town. Pasamos la tarde volteando por las calles laberínticas de esta ciudad colonial hasta que, al caer el sol pasamos por los jardines que hay frente al mar donde cada día se ponen muchas paradas de "pinchitos" de marisco fresco que cocinan a las brasas tanto para la gente locales como por los musungus (blancos) que comen asentados en los bancos de los jardines.
El primer día entero tomamos un guía local que nos explique la historia de la isla a través de las calles de Stone Town (Ciudad de Piedra) marcada por más de 100anys de esclavitud potenciada tanto por portugueses como para árabes e ingleses.
También vamos a una de las islas que se pueden observar desde la costa de la misma ciudad donde hay un criador de tortugas de tierra gigante y, finalmente, llegamos a una cooperativa que trabajan cultivando diferentes especies y tratándolas para crear productos naturales . Realmente muy interesante!
El segundo día en la isla hicimos otra salida para ir ante todo en un banco de arena (que más adelante desapareció con la subida de la marea) rodeado de agua turquesa; hicimos snorkel por unas rocas y corales donde vimos algunos peces; entramos en una especie de piscina natural que creaba la marea y terminamos comiendo marisco en otra playa ... realmente bastante completo.
A la vuelta nos dirigimos directamente hacia al¡hotel de Pongwe, una pequeña población con pocos turistas en el este de Zanzibar.
Por la mañana siguiente, nos dirigimos más al norte pe conocer las playas más interesantes. La primera Matemwe: una playa larga donde la marea baja quedaba a un km de distancia, donde se veían mujeres y niños recogiendo caracoles, pulpos y otros animales de mar para vender. Caminamos un buen rato y pudimos observar hasta 4 tipos de especies diferentes de estrellas de mar.
La segunda fue Nungwi; Una playa mucho más de turistas aunque en el pueblo no se veía ninguno. Sorprendía la diferencia y punto de inflexión entre la zona de hoteles y equipamientos turísticos y la zona local, de pescadores, muy, muy humilde. Después de un rato paseando un chico nos ofreció acompañarnos por el pueblo e ir a un bar local a comer. Así lo hicimos y tanto la caminata como la comida fueron muy interesantes. La gente poco acostumbrada a ver mosungus por allí les hacía gracia, nos miraban y saludaban sonrientes y algunos nos pidieron de hacernos fotos con ellos.
La última playa fue la de Kendwa: la playa más bonita de todas, con unos colores azules y turquesa como los del Caribe, con una arena blanca y limpia y, a pesar de ser turística, se estaba muy tranquilo y sin mucho gente Allí estuvimos tomando el sol, bañándonos y caminando hasta que el sol se fue ponente y presenciamos una bonita puesta de sol de estas donde la bola de fuego roja se funde con el azul del mar.
Finalmente llega el último día completo en Zanzíbar y en Tanzania, los días han pasado muy rápido, señal de que no hemos parado y nos lo hemos pasado genial.
Decidimos ir a hacer snorkel ante otra isla paradisíaca, Mnemba, en una barrera de coral muy conocida. Realmente volver a ver el fondo marino con todos estos colores variados, miles de peces de todos los tamaños flotante entre corales y algas parecía una por • película de estas de astronautas explorando otro planeta.
Para terminar la mañana, un tanto de playa y fuimos a comer 4 platos locales, algún mejor que el otro pero hicimos desaparecer prácticamente del todo!