Mapa del Món

martes, 18 de agosto de 2015

Un dia sol a Tanzania - Un día solo en Tanzania

Després de viatjar quasi 15 dies fantàstics amb la família per Tanzania i passades les hores de transició que un necessita després d’ acomiadar-se de gent important i adonar-se que es queda sol per seguir el viatge, només he necessitat 24 hores per recordar  per què és tan genial i m’agrada tant viatjar sol.
Em desperto pel matí, no hi ha pressa, vaig a esmorzar i m’entretinc escoltant el vent i tot el que fa moure. Torno a l’habitació per  preparar quatre coses fins que em ve d’agust anar a fer un vol. A la porta de l’hotel el noi que hi ha em pregunta a quina hora marxo i no posa cap impediment per deixar-me quedar a l’habitació fins les 11.30 de la nit.
Camino sense càmera, sense mapes, sense res. Només els ulls per observar i un somriure per saludar a la gent. No porto més de 10 minuts que un home em para i comencem a parlar sobre els llocs que a ell li agradaria viatjar. Després d’una estona, segueixo el camí fins a un parc, allà hi veig molta gent asseguda en petites rotllanes així que decideixo asseure’m una estona a la gespa com tots. M’ adono que la gent està estudiant, alguns amb el seu mestre, altres per lliure però tots amb llibretes apuntant coses. Jo començo a escriure en el meu quadern fins que decideixo seguir caminant per un mercat local que cada vegada s’allunya més dels camins dels turistes.
Al no anar amb la càmera ni amb altra gent les persones locals s’apropen més (no els típics venedors de tours o transports). Només porto 10000 shilines(uns 5$) a sobre i són tot el que em queda per passar el dia. A l’hora de dinar, passo per una tenda on decideixo comprar una tela que havia estat buscant la meva mare que em costa 8000s. Per un petit instant vaig vacil·lar ja que durant els 15 dies no havíem menjat a cap lloc per menys d’aquest preu i això volia dir quedar-se sense dinar ni sopar. Tot i així ho vaig fer, vaig pensar que quelcom sortiria, que en altres ocasions havia trobat coses, que era més divertit d’aquesta manera malgrat que amb diners era més fàcil tot i que a “males” no podia passar res més que no menjar en un dia.
Segueixo el camí i em planto davant al mar, escolto  música, dibuixo i simplement faig vida contemplativa una o dues hores fins que l’esquena em diu prou i torno a l’habitació a fer un skype.
Son les 20h quan surto de nou, amb una mica de gana ara si i 2000s i una moneda que havia trobat de 50s surto i vaig fins a una paradeta del carrer que havia vist un altre dia on la gent es reunia i l’home cuinava alguna cosa. Un cop davant la paradeta i davant el carbó encès li dic a l’home que tinc gana i que tinc aquests diners, que em faci el que pugui. Em mira i em diu que m’assegui per allà, en un replà d’una botiga. Espero impacient mentre que arriba un home que em comença a parlar shwugili. Al veure que no l’entenc canvia a l’anglès i estem una estona parlant sobre la seva família, sobre el temps que he estat aquí.... m’arriba un plat de truita farcida amb verdures, un pa chapati i un te masala per sopar....GENIAL!
Un cop acabo i m’acomiado de l’home segueixo caminant fins topar amb un altre senyor que estava interessat per saber la història entre Espanya i Catalunya... faig el que puc amb el meu anglès i segueixo el meu camí. Quasi a les 10 em trobo de nou l’home de la paradeta que jeu en una cadira fora de casa seva. Em saluda i em diu que m’apropi a parlar una estona. Aquest cop ja amb més confiança m’explica que la seva dona i filles estan a unes 7h de vol vivint a una mesquita, un fill a Zambia, un altre a Dubai... que té 67 anys i segueix treballant en una oficina però que ja ho vol deixar... també m’explica alguna aventura amb una noia d’Arusha i em va advertint ALWAYS CONDON!GOOD FOR YOU!... una mica surrealista veure un home de 67 anys musulmà, amb el seu “gorrito”, vestit ja per anar a dormir i que et vagi dient això). Em diu que si torno vagi a buscar-lo, que té un cotxe i que em portarà per tota la illa de Zanziber.
Segueixo caminant, faig la volta de comiat pel mercat nocturn i empaqueto les coses per agafar el taxi.
Els 15min que separen la ciutat amb l’aeroport es tornen intensos al veure que el conductor al que ja coneixia s’assenta darrera amb mi i, el seu germà (borratxo) condueix fent esses i cada vegada més ràpid mentre que la seva dona, de copilot, li va dient que vigili i que vagi més lent. Per sort acaba en res.

A l’aeroport encara em queden 5 hores per poder facturar i la dona de seguretat no em deixa passar, doncs em diu que m’esperi fora l’aeroport 4h. Quin remei... primera nit  pernoctant a d’intempèrie, un pelet de fred i uns quants mosquits res millor per acabar la visita de Tanzania.


(Traducción Google) Después de viajar casi 15 días fantásticos con la familia para Tanzania y pasadas las horas de transición que uno necesita después de despedirse de gente importante y darse cuenta de que se queda solo para seguir el viaje, sólo he necesitado 24 horas para recordar por qué es tan genial y me gusta tanto viajar solo.
Me despierto por la mañana, no hay prisa, voy a desayunar y me entretengo escuchando el viento y todo lo que hace mover. Vuelvo a la habitación para preparar cuatro cosas hasta que me viene de gusto ir a hacer un vuelo. En la puerta del hotel el chico que hay me pregunta a qué hora me voy y no pone ningún impedimento por dejarme quedar en la habitación hasta las 11.30 de la noche.
Ando sin cámara, sin mapas, sin nada. Sólo los ojos para observar y una sonrisa para saludar a la gente. No llevo más de 10 minutos que un hombre me para y empezamos a hablar sobre los lugares que a él le gustaría viajar. Después de un rato, sigo el camino hasta un parque, allí veo mucha gente sentada en pequeñas corros así que decido sentarme un rato en el césped como todos. Me doy cuenta que la gente está estudiando, algunos con su maestro, otros por libre pero todos con libretas apuntando cosas. Yo empiezo a escribir en mi cuaderno hasta que decido seguir caminando por un mercado local que cada vez se aleja más de los caminos de los turistas.
Al no ir con la cámara ni con otra gente las personas locales se acercan más (no los típicos vendedores de tours o transportes). Sólo llevo 10000 shilines (unos 5 $) encima y son todo lo que me queda por pasar el día. A la hora de comer, paso por una tienda donde decido comprar una tela que había estado buscando mi madre que me cuesta 8000. Por un pequeño instante voy vacila • lar ya que durante los 15 días no habíamos comido en ningún sitio por menos de ese precio y ello significaba quedarse sin comer ni cenar. Aún así lo hice, pensé que algo saldría, que en otras ocasiones había encontrado cosas, que era más divertido de esta manera a pesar de que con dinero era más fácil aunque en "malas" no podía pasar nada más que comer en un día.
Sigo el camino y me planto frente al mar, escucho música, dibujo y simplemente hago vida contemplativa una o dos horas hasta que la espalda me dice basta y vuelvo a la habitación a hacer un skype.
Son las 20h cuando salgo de nuevo, con un poco de hambre ahora si y 2000s y una moneda que había encontrado de 50s salgo y voy hasta una parada de la calle que había visto otro día donde la gente se reunía y el hombre cocinaba algo. Una vez ante la parada y ante el carbón encendido le digo al hombre que tengo hambre y tengo ese dinero, que me haga lo que pueda. Me mira y me dice que me siente por allí, en un rellano de una tienda. Espero impaciente mientras que llega un hombre que me empieza a hablar shwugili. Al ver que no la entiendo cambia al inglés y estamos un rato hablando sobre su familia, sobre el tiempo que he estado aquí .... me llega un plato de tortilla rellena con verduras, un pan chapati y un té masala para cenar .... GENIAL!
Una vez termino y me despido del hombre sigo andando hasta topar con otro señor que estaba interesado por saber la historia entre España y Cataluña ... hago lo que puedo con mi inglés y sigo mi camino. Casi a las 10 me encuentro de nuevo el hombre de la parada que yace en una silla fuera de su casa. Me saluda y me dice que me acerque a hablar un rato. Esta vez ya con más confianza me cuenta que su mujer e hijas están a unas 7h de vuelo viviendo en una mezquita, un hijo en Zambia, otro en Dubai ... que tiene 67 años y sigue trabajando en una oficina pero que ya lo quiere dejar ... también me cuenta alguna aventura con una chica de Arusha y me advirtiendo ALWAYS CONDON! GOOD FOR YOU! ... un poco surrealista ver a un hombre de 67 años musulmán, con su "gorrito" , vestido ya para ir a dormir y que te vaya diciendo esto). Me dice que si vuelvo vaya a buscarlo, que tiene un coche y que me llevará por toda la isla de Zanzíbar.
Sigo caminando, hago la vuelta de despedida por el mercado nocturno y empaqueto las cosas para coger el taxi.
Los 15min que separan la ciudad con el aeropuerto se vuelven intensos al ver que el conductor al que ya conocía asienta detrás conmigo y, su hermano (borracho) conduce haciendo eses y cada vez más rápido mientras que su mujer, de copiloto, le dice que vigile y que vaya más lento. Por suerte termina en nada.
En el aeropuerto aún me quedan 5 horas para poder facturar y la mujer de seguridad no me deja pasar, pues me dice que me espere fuera del aeropuerto 4h. Qué remedio ... primera noche pernoctando a intemperie, un pelín de frío y unos cuantos mosquitos nada mejor para terminar la visita de Tanzania.

No hay comentarios:

Publicar un comentario