Mapa del Món

lunes, 17 de junio de 2013

Panamà: Bocas del Toro!


13 – 06 – 2013

Un cop vaig creuar a Panamà vaig agafar un bus cap a Bocas del Toro. Pel camí, vaig conèixer un noi de Chile que feia titelles. Ens vam entendre força bé i com  els dos anàvem en la mateixa direcció vam decidir ajuntar-nos.

Un cop arribat a Almirante vam agafar una llanxa fins a la illa principal. Allà vam buscar el hostel econòmic i vam fer un error de viatgers novells (donar 5 dòlars per avançat per fer una espècie de tour a una illa amb corals i dofins que mai vam realitzar).

El primer dia a l’illa vam fer una caminada per conèixer unes quantes platges de la zona, el cert és que el dia va ser perfecte. A l’hora de cuinar també ens aveníem molt amb el Rodrigo ja que als dos ens agradava innovar i menjar bé!
 



El segon dia va estar plovent tot el matí i el vam dedicar per connectar-nos a internet aprendre a moure titelles, llegir, cuinar i buscar el noi que ens havia estafat.

El tercer dia ja vam agafar un bot i vam anar a l’illa Bastimentos per fer un trekking a un parc natural, veure altres platges, trobar la red frog i intentar veure tortugues. Ens vam quedar dues nits acampant a la platja i fent excursions. Realment va estar força divertit tornar a cuinar amb el foc i les estrelles i ben a prop teníem unes cases de luxe en construcció on ja havien acabat la piscina i ens podíem banyar. Un dels dies ens va ploure mentre caminàvem per la selva i van començar a aparèixer cents de mini granotes de color vermell i amb taques negres, molt maques. Les tortugues se’m van escapar novament però aquest cop vam poder veure clarament varis rastres i uns ous. Poquet a poquet s’atansen ;)




De tornada a la illa principal ens vam topar amb el noi que ens havia estafat i el vam espantar una mica tot i que no vam aconseguir els diners de tornada.

Finalment decidim marxar de l’illa després que parés de ploure tot el matí la qual cosa ens va fer arribar a la frontera amb Costa Rica a les 18, just quan tancaven. Tot i això, vam tenir sort ja que vam anar a parlar amb uns homes que ens van deixar acampar a un espai darrera d’un supermercat amb foc per cuinar. Fins i tot un d’ells es va quedar a passar la nit amb nosaltres.

I pel matí vam comprar provisions i vam passar la frontera, per mi la segona vegada amb els ticos.

En definitiva, l’experiència a Panamà no va ser dolenta però el caràcter de la gent local amb qui em vaig topar no em va agradar tant com en la majoria dels altres països de llatinoamericà.

 
Traducción Google) 13 - 06-2013

Una vez crucé en Panamá cogí un bus hacia Bocas del Toro. Por el camino, conocí a un chico de Chile que hacía marionetas. Nos entendimos bastante bien y como los dos íbamos en la misma dirección decidimos juntarnos.
Una vez llegado a Almirante cogimos una lancha hasta la isla principal. Allí buscamos el hostel económico y hicimos un error de viajeros novatos (dar 5 dólares por adelantado para hacer una especie de tour a una isla con corales y delfines que nunca realizamos).
El primer día en la isla hicimos una caminata para conocer unas cuantas playas de la zona, lo cierto es que el día fue perfecto. A la hora de cocinar también nos Avenières mucho con el Rodrigo ya que los dos nos gustaba innovar y comer bien!
El segundo día estuvo lloviendo toda la mañana y lo dedicamos para conectarnos a internet aprender a mover marionetas, leer, cocinar y buscar el chico que nos había estafado.
El tercer día ya tomamos un bote y fuimos a la isla Bastimentos para hacer un trekking en un parque natural, ver otras playas, encontrar la red frog e intentar ver tortugas. Nos quedamos dos noches acampando en la playa y haciendo excursiones. Realmente estuvo muy divertido volver a cocinar con el fuego y las estrellas y muy cerca teníamos unas casas de lujo en construcción donde ya habían terminado la piscina y nos podíamos bañar. Uno de los días nos llovió mientras caminábamos por la selva y empezaron a aparecer cientos de mini monos de color rojo y con manchas negras, muy bonitas. Las tortugas me escaparon nuevamente pero esta vez pudimos ver claramente varios rastros y unos huevos. Poquito a poco se acercan ;)
De vuelta a la isla principal nos topamos con el chico que nos había estafado y lo asustó un poco aunque no conseguimos el dinero de vuelta.
Finalmente decidimos marchar de la isla después de que parara de llover toda la mañana lo que nos hizo llegar a la frontera con Costa Rica a las 18, justo cuando cerraban. Sin embargo, tuvimos suerte ya que fuimos a hablar con unos hombres que nos dejaron acampar en un espacio detrás de un supermercado con fuego para cocinar. Incluso uno de ellos se quedó a pasar la noche con nosotros.
Y por la mañana compramos provisiones y pasamos la frontera, para mí la segunda vez con los ticos.
En definitiva, la experiencia en Panamá no fue mala pero el carácter de la gente local con quien me topé no me gustó tanto como en la mayoría de los otros países de latinoamericano.

No hay comentarios:

Publicar un comentario