Mapa del Món

lunes, 17 de junio de 2013

Parc Ballena y Península Osa!


5-06-2013

Vaig arribar al parc i vaig buscar un càmping per passar la nit i, ben d’hora pel matí em vaig aixecar per entrar a visitar les platges. La senyora de l’entrada em va dir que per causa de  les marees tenia el temps molt just per passar a una illeta que hi ha per veure, des d’allà, tot el panorama. Vaig decidir arribar-hi, així que vaig sortir corrent per la sorra fins arribar al lloc indicat. Allà ja no hi havia camí accessible ja que la marea havia pujat però encara es podia passar arremangat i amb la motxilla al cap. No vaig tenir molt de temps per gaudir de la vista des de l’illa però vaig aconseguir arribar-hi!

De tornada, vaig passar per uns camins on vaig veure alguns “monos aulladores”, una boa i alguns ocells.



Al mig dia vaig decidir sortir d’allà i fent autoestop arribar fins a la península d’Osa, a Puerto Jimenez, per anar al parc natural Corcovado. Em paren tres persones, primer unes dones que anaven a una congregació, després un noi que s’estava molt cansant i, per tant, em va demanar que conduís jo i, l’últim va ser el senyor Noe. Noé  vivia a Puerto Jimenez des de feia 5 anys. Ens vam entendre força bé i em va ajudar a buscar un hostel econòmic per passar una nit. I a la nit em va invitar a sopar ja que vaig poder-li arreglar unes coses d’un ordinador que s’havia comprat nou. Al matí següent vaig organitzar els dos dies de caminada per anar al parc, vaig passejar pel poble: la platja, una laguna amb cocodrils, un parc botànic... i ja cap el mig dia vaig marxar per arribar a Karate. Allà vaig acampar al costat d’uns obrers amb qui  vam compartir el sopar. Ja fosc del tot, vaig anar a donar una volta per la platja en busca de tortugues però no vaig tenir sort.

Amb la llum del sol vaig plegar la tenda i vaig començar a caminar els 23 km de parc per arribar al campament Serena on havia de passar la nit. Pel camí, vaig conèixer el James, un noi Australià que també viatjava sol, i vam fer la caminada junts. Realment les platges eren molt maques, i vam poder veure forces animals: porcs salvatges, titis, dos classes de monos, ocells de tots tipus, papallones, àguiles i mils de mosquits que em van emprenyar els dos dies. El camí combinava platja i selva i a la platja es podien veure les petjades del puma però, tot i seguir-les, no va ser possible trobar-lo.

 

El mati següent vam fer un trekking petit per la zona i em vaig acomiadar del James per tornar cap a Karate. EL cert és que vaig arribar destrossat al campament dels obrers però per sort em tenien preparat un plat d’arròs amb tonyina i “Frijoles” boníssims!

Després de menjar vaig anar a un hostel on havia conegut la propietària ja que s’encarregava dels voluntariats amb tortugues de la zona i allà vaig fer temps fins l’arribada del bus.

 



Un altre cop a Puerto Jimenez el Noe m’invità a casa seva a dormir per estalviar-me la nit d’hostal i després d’un altre sopar boníssim de peix de la zona i, passada la nit, vaig fer camí cap a Panamà!
 
(Traducción Google) 5-06-2013
 
Llegué al parque y busqué un camping para pasar la noche y, muy temprano por la mañana me levanté para entrar a visitar las playas. La señora de la entrada me dijo que por causa de las mareas tenía el tiempo muy justo para pasar a una isleta que hay para ver, desde allí, todo el panorama. Decidí llegar, así que salí corriendo por la arena hasta llegar al lugar indicado. Allí ya no había camino accesible ya que la marea había subido pero todavía se podía pasar arremangado y con la mochila en la cabeza. No tuve mucho tiempo para disfrutar de la vista desde la isla pero conseguí llegar!
 
De vuelta, pasé por unos caminos donde vi algunos "monos aulladores", una boa y algunas aves.
 
Al medio día decidí salir de allí y haciendo autostop llegar hasta la península de Osa, en Puerto Jimenez, para ir al parque natural Corcovado. Me paran tres personas, primero unas mujeres que iban a una congregación, luego un chico que estaba muy cansando y, por tanto, me pidió que condujera yo y, el último fue el señor Noe. Noé vivía en Puerto Jimenez desde hacía 5 años. Nos entendimos bastante bien y me ayudó a buscar un hostel económico para pasar una noche. Y por la noche me invitó a cenar ya que pude darle arreglar unas cosas de un ordenador que había comprado nuevo. A la mañana siguiente organicé los dos días de caminata para ir al parque, paseé por el pueblo: la playa, una laguna con cocodrilos, un parque botánico ... y ya hacia el medio día me fui para llegar a Karate. Allí acampar junto a unos obreros con quien compartir la cena. Ya oscuro del todo, fui a dar una vuelta por la playa en busca de tortugas pero no tuve suerte.
 
Con la luz del sol dejé la tienda y empecé a caminar los 23 km de parque para llegar al campamento Serena donde tenía que pasar la noche. Por el camino, conocí James, un chico Australiano que también viajaba solo, e hicimos la caminata juntos. Realmente las playas eran muy bonitas, y pudimos ver fuerzas animales: cerdos salvajes, titis, dos clases de monos, pájaros de todos tipos, mariposas, águilas y miles de mosquitos que me fastidiar a los dos días. El camino combinaba playa y selva y en la playa se podían ver las huellas del puma pero aún seguirlas, no fue posible encontrarlo.
 
La mañana siguiente hicimos un trekking pequeño para la zona y me despedí del James para volver a Karate. EL cierto es que llegué destrozado al campamento de los obreros pero por suerte me tenían preparado un plato de arroz con atún y "Frijoles" buenísimos!
 
Después de comer fui a un hostel donde había conocido la propietaria ya que se encargaba de los voluntariados con tortugas de la zona y allí hice tiempo hasta la llegada del bus.
 
Otra vez en Puerto Jimenez el Noe me invitó a su casa a dormir para ahorrarme la noche de hostal y después de otra cena buenísimo de pescado de la zona y, pasada la noche, hice camino hacia Panamá !

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario