Mapa del Món

lunes, 3 de junio de 2013

Nicaragua: Granada, Rivas i Omettepe!

26-05-2013
Vaig arribar a Granada i em vaig dirigir directament a un hostal, la casita, ja que notava el cansament de tots els dies anteriors pujant i baixant volcans sense parar. Vaig descarregar tota la meva “casa” i vaig anar al mercat a comprar provisions per un parell de dies. 
Un cop dinat vaig descansar pràcticament tota la tarda xerrant amb alguns dels artesans que també estaven allotjats.. 
El dia següent vaig anar a donar una volta per la ciutat que és una ciutat força bonica,  colonial i tranquil·la. Caminant es pot arribar fins  a un llacque és l’únic  del món on hi ha taurons d’aigua dolça (el més conegut és el tauró martell) i també hi ha la “ Isla de Omettepe” amb dos volcans al mig.
 
 
 
 
Per la tarda vaig quedar amb el Flavio, un noi de couch que em va convidar  amb els seus amics... jajajaj força divertit perquè la majoria eren gays i lesbianes i en un context social tan conservador, en aquest aspecte, ells encara feien més broma. Com encara tenia les cames una mica atrotinades i els propers dies m’esperava escalar els dos volcans d’Omettepe. no vaig sortir de festa  però els vaig prometre que de tornada a Granada ho faria.
L’endemà vaig marxar cap a Rivas, el poble d’on surten els bots cap a la illa i vaig quedar-me  allotjat a casa la Lara, també de couch.
La Enedina és una noia de 23 anys de mare ucrainiana i pare nicaragüenc. Té un caràcter molt especial però és una noia súper espavilada i canyera  que porta el negoci d’una ferreteria amb el seu pare. A més, és una noia súper generosa i atenta. Abans d’anar a casa em va convidarr a sopar i després  vam pujar a una atracció que donava  voltes (quasi pitjor que el dragonKan).A  l’hora d’anar a dormir, per sorpresa meva, m’havia pagat una habitació en un hostal ja que, inesperadament, havia hagut de rebre uns familiars i no tenia espai per mi i no m’ho havia volgut dir.
L’endemà el matí la vaig acompanyar en la seva moto a fer uns encàrrecs i després vaig marxar cap a l’illa. Vaig agafar una llanxa i al mig dia ja estava allà amb la sort que els dos volcans que hi ha, estaven destapats i es podien veure perfectament. Vaig decidir passar la nit acampat a la platja, per arribar-hi va ser tota una aventura ja que el transport a l’illa és molt limitat. El bany al  “mar” d’aigua dolça amb vistes als volcans va ser paradisíac!!
Ben d’hora el matí em vaig despertar per pujar el volcà Maderas. Va ser una travessa molt dura ja que el camí estava molt poc senyalat i a partir d’una certa altura hi havia molta boira i una mica de pluja que va fer que els camins de terra es tornessin petits rius de fang ben relliscosos. Vaig caure més d’una vegada però, després  de quatre hores, vaig aconseguir arribar a dalt de tot, on aparentment hi havia un llac... tot i que la boira no me’l va deixar gaudir gaire.  Ple de fang i  destrossat físicament vaig decidir tornar cap a Rivas per descansar un dia i preparar el viatge cap a Costa Rica.

 
 
 
Un cop creuat el llac em retrobo amb la Enedina que em porta en moto a donar una volta per conèixer el poble de Rivas i la Cruz d’Espanya (on es van encarar el Cacique de Nicaragua i el Capità espanyol). Després vam anar a tastar alguns menjars típics i cap  a casa.
L’endemà vaig dedicar el dia a preparar la sortida a Costa Rica i a descansar!

 
(Traducción Google) 26-05-2013

Llegué a Granada y me dirigí directamente a un hostal, la casita, ya que notaba el cansancio de todos los días anteriores subiendo y bajando volcanes sin parar.
Descargué toda mi "casa" y fui al mercado a comprar provisiones para un par de días.

Una vez comido descansé prácticamente toda la tarde charlando con algunos de los artesanos que también estaban alojados ..

El día siguiente fui a dar una vuelta por la ciudad que es una ciudad bastante bonita, colonial y tranquila.
Caminando se puede llegar hasta un llacque es el único del mundo donde hay tiburones de agua dulce (el más conocido es el tiburón martillo) y también existe la "Isla de Omettepe" con dos volcanes en medio.

Por la tarde quedé con el Flavio, un chico de couch que me invitó con sus amigos ... jajajaj muy divertido porque la mayoría eran gays y lesbianas y en un contexto social tan conservador, en este aspecto, ellos todavía hacían más broma. Como aún tenía las piernas un poco destartaladas y los próximos días me esperaba escalar los dos volcanes de Omettepe.
no salí de fiesta pero les prometí que de vuelta a Granada lo haría.

Al día siguiente me fui hacia Rivas, el pueblo de donde salen los botes hacia la isla y me quedé alojado en casa Lara, también de couch.

La Enedina es una chica de 23 años de madre ucraniana y padre nicaragüense. Tiene un carácter muy especial pero es una chica súper espabilada y cañera que lleva el negocio de una ferretería con su padre. Además, es una chica súper generosa y atenta. Antes de ir a casa me convidarr a cenar y luego subimos a una atracción que daba vueltas (casi peor que el dragonKan). A la hora de acostarse, para mi sorpresa, me había pagado una habitación en
un hostal ya que, inesperadamente, había tenido que recibir unos familiares y no tenía espacio para mí y no me había querido decir.

Al día siguiente por la mañana la acompañé en su moto a hacer unos recados y luego me fui hacia la isla. Cogí una lancha y al medio día ya estaba allí con la suerte que los dos volcanes que hay, estaban destapados y se podían ver perfectamente. Decidí pasar la noche acampado en la playa, para llegar fue toda una aventura ya que el transporte en la isla es muy limitado.
El baño al "mar" de agua dulce con vistas a los volcanes fue paradisíaco!

Bien temprano en la mañana me desperté para subir el volcán Maderas. Fue una travesía muy dura ya que el camino estaba muy poco señalado ya partir de una cierta altura había mucha niebla y algo de lluvia que hizo que los caminos de tierra se volvieran pequeños ríos de barro bien resbaladizos. Caí más de una vez pero, después de cuatro horas, conseguí llegar arriba de todo, donde aparentemente había un lago ... aunque la niebla no me dejó disfrutar mucho.
Lleno de barro y destrozado físicamente decidí volver hacia Rivas para descansar un día y preparar el viaje hacia Costa Rica.

Una vez cruzado el lago me reencuentro con la Enedina que me lleva en moto a dar una vuelta para conocer el pueblo de Rivas y la Cruz de España (donde se encararon el Cacique de Nicaragua y el Capitán español).
Después fuimos a probar algunos platos típicos y para casa.

Al día siguiente dediqué el día a preparar la salida a Costa Rica ya descansar!

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario