Mapa del Món

sábado, 12 de julio de 2014

PRIMERES PASSES PER LA INDIA /PRIMEROS PASOS POR LA INDIA

Després de tanta espera (m’han semblat molts mesos), torno a agafar la motxilla per començar una altra aventura. Aquesta vegada  cap a la India del nord amb la Pepi d’acompanyant.
A l’avió ja va passar la primera situació inversemblant: de sobte, un noi indi , caminant pel passadís va  i s’asseu als peus  de la senyora del meu costat (érem en un d’aquests seients del principi de l’avió que tenen més espai). La dona es queda al·lucinant però no és fins quan el noi  es posa les mans a la cara i es recolza totalment sobre  les cames de la senyora que aquesta  fa un bot i es posa dempeus al seu seient. Primer,  vaig pensar que era un home musulmà i que era la seva  hora de resar  però amb la reacció de la senyora i que el noi  tot seguit va desplomar-se al terra amb les mans a la cara, va fer que em passessin mil estupideses pel cap. Tot seguit, les hosteses, corrien amunt i avall i tots els passatgers estaven a l’expectativa. Finalment, després d’una estona de sacsejar-lo, quan va obrir els ulls ja em vaig adonar ràpidament que s’havia passat amb el beure. El van assentar de nou al seu seient i, allà, es va tornar a desplomar adormit.
Acabats d’arribar a la India, el moment més impactant va ser en obrir-se les portes de l’aeroport i ens va envair una calor sufocant, una humitat que s’enganxava per tot arreu... 32 graus i eren les 4 del matí!!!!. La poca brisa que passava era tan calenta com la del mig d’un desert. Els dos, com que ja anàvem mentalitzats, no ens vam dir res i vam seguir amb normalitat fins que més endavant ho vam comentar per fer-ho més suportable...
La primera odissea va ser per agafar el primer transport cap a l’estació de autocars de New Delhi:  ens van enviar a un bus gratuït fins a  una altra terminal, abans d’arrencar  ja ens van fer fora i vam  haver d’anar cap al metro...massa d’hora, estava tancat... com  no ens deixaven tornar a entrar a l’aeroport vam haver de canviar  diners a fora, a la primera persona que vam poder i, tot seguit,  ens van indicar un bus que anava cap on volíem però que ja estava arrencant. Així que, corrent i ja amb el bus en marxa, ens vam enganxar i amb el cos mig dins, mig fora, vam arribar a la capital.
Una de les coses que més em va sorprendre  és que quasi ningú parla anglès...Pensava que era la seva segona llengua... però, potser ,és per la falta d’escolarització...
En  el bus vam conèixer un home que sabia una mica  l’anglès i va decidir ajudar-nos. L’home, súper amable,  ens va donar mil informacions i ens va oferir  allotjament si anàvem  al seu poble...qui sap...

Vam arribar a Mathura i vam viure el caos insuportable i agoviant, no només de la calor sinó dels mil clàxons de cotxe, les evasives constants dels taxistes i gent que et volia vendre qualsevol cosa. Finalment,  vam agafar un dels OTTOS(“tuc-tuc” o mototaxi) i li vam dir que ens portés a algun allotjament econòmic.
Ja instal·lats ens vam moure fins el poble del costat Vindravan (Terra de Khrisna, avatar de Vishnu) on vam visitar el temple de Govindadeva (Hare Khrishna). També vam passejar fins perdre’ns per carrers del poble on uns nens ens inviten a jugar a  criquet i, després d’una estona, ens van afegir a  una festa local.

Voltant ens adonem de la realitat local,  la duresa de vida que moltes d’aquestes persones tenen,  els olors tan forts i contínuament canviants, combinats  amb un paisatge on cada dos per tres, homes , dones i nens prims, deshidratats i desnodrits,  estirats a qualsevol part del carrer, demanen caritat davant la mirada impassible de la gent  que passa.
 Ja de nit, vam tornar a la nostra habitació a dutxar-nos, a “cubazos” ,que només ens van refrescar momentàniament.
A les deu del mati, vam marxar cap a Agra fort en bus ,a  uns 35 minuts que es van transformar en quasi 2 hores ja que vam patir dos accidents. El primer frontal, on només una dona que anava assentada al terra del bus va sortir “ volant” (no es va fer gaire mal) i, després el bus va  tirar una moto al terra... El cert és que no ens va sorprendre gens donat el tràfic caòtic que hi ha.
Arribats, vam anar a comprar aigua (PANI) que ens volien vendre més cara ja que es van adonar que desconeixem el preu. Davant la situació, un altre client s’indignà i va decidir comprar-les ell i regalar-nos-les. Una situació que ens va deixar sorpresos per la generositat de l’home que va seguir discutint amb els venedors.
Vam fer la primera visita turística a Agra Fort. Va ser interessant veure l’arquitectura, els jardins espaiosos i la vista al Taj Mahal. Tot i que el més interessant sempre està pels carrers i no en aquets llocs turístics.

Un cop vam sortir d’allà vam arribar fins l’estació de tren per viatjar fins a Kalkata i, tot i que  faltaven 4 hores per la sortida, vam decidir quedar-nos resguardats de la bogeria dels venedors de fora i observar i  interactuar amb la gent local.

(TRADUCCIÓN GOOGLE)
Después de tanta espera (me han parecido muchos meses), vuelvo a coger la mochila para empezar otra aventura. Esta vez hacia la India del norte con Pepi de acompañante.
En el avión ya pasó la primera situación inverosímil: de repente, un chico indio, caminando por el pasillo va y se sienta a los pies de la señora de mi lado (estábamos en uno de estos asientos del principio del avión que tienen más espacio). La mujer se queda alucinante pero no es hasta cuando el chico se pone las manos en la cara y se apoya totalmente sobre las piernas de la señora que ésta hace un salto y se pone de pie en su asiento. Primero, pensé que era un hombre musulmán y que era su hora de rezar pero con la reacción de la señora y que el chico a continuación desplomó en el suelo con las manos en la cara, hizo que me pasaran mil estupideces por la cabeza. A continuación, las azafatas, corrían arriba y abajo y todos los pasajeros estaban a la expectativa. Finalmente, después de un rato de agitarlo, cuando abrió los ojos ya me di cuenta rápidamente que había pasado con la bebida. El asentaron de nuevo a su asiento y, allí, se volvió a desplomarse dormido.
Acabados de llegar a la India, el momento más impactante fue al abrirse las puertas del aeropuerto y nos invadió un calor sofocante, una humedad que se pegaba en todas partes ... 32 grados y eran las 4 de la mañana!!. La poca brisa que pasaba era tan caliente como la del medio de un desierto. Los dos, como ya íbamos mentalizados, no nos dijimos nada y seguimos con normalidad hasta que más adelante lo comentamos para hacerlo más llevadero ...
La primera odisea fue para coger el primer transporte hacia la estación de autobuses de New Delhi: nos enviaron a un bus gratuito hasta otra terminal, antes de arrancar ya nos echaron y tuvimos que ir hacia el metro ... demasiado temprano, estaba cerrado ... como no nos dejaban volver a entrar en el aeropuerto tuvimos que cambiar dinero fuera, a la primera persona que pudimos y, a continuación, nos indicaron un bus que iba hacia donde queríamos pero que ya estaba arrancando. Así que, corriendo y ya con el bus en marcha, nos enganchamos y con el cuerpo medio dentro, medio fuera, llegamos a la capital.
Una de las cosas que más me sorprendió es que casi nadie habla inglés ... Pensaba que era su segunda lengua ... pero, quizás, es por la falta de escolarización ...
En el bus conocimos a un hombre que sabía un poco el inglés y decidió ayudarnos. El hombre, súper amable, nos dio mil informaciones y nos ofreció alojamiento si íbamos a su pueblo ... quien sabe ...
Llegamos a Mathura y vivimos el caos insoportable y agoviant, no sólo del calor sino los mil bocinas de coche, las evasivas constantes de los taxistas y gente que quería vender cualquier cosa. Finalmente, tomamos uno de los Otto ("tuc-tuc" o mototaxi) y le dijimos que nos llevara a algún alojamiento económico.
Ya instalados nos movimos hasta el pueblo de al lado Vindravan (Tierra de Khrisna, avatar de Vishnu) donde visitamos el templo de Govindadeva (Hare Khrishna). También paseamos hasta perdernos por las calles del pueblo donde unos niños nos invitan a jugar a críquet y, después de un rato, nos añadieron a una fiesta local.
Alrededor nos damos cuenta de la realidad local, la dureza de vida que muchas de estas personas tienen, los olores tan fuertes y continuamente cambiantes, combinados con un paisaje donde cada dos por tres, hombres, mujeres y niños delgados, deshidratados y desnutridos, estirados a cualquier parte de la calle, piden caridad ante la mirada impasible de la gente que pasa.
  Ya de noche, volvimos a nuestra habitación a ducharnos, a "cubazos", que sólo nos refrescaron momentáneamente.
A las diez de la mañana, nos fuimos a Agra fuerte en bus, a unos 35 minutos que se transformaron en casi 2 horas ya que tuvimos dos accidentes. El primer frontal, donde sólo una mujer que iba sentada en el suelo del bus salió "volando" (no se hizo mucho daño) y, luego el bus echó una moto al suelo ... Lo cierto es que no nos sorprendió nada dado el tráfico caótico que hay.
Llegados, fuimos a comprar agua (PANI) que nos querían vender más cara ya que se dieron cuenta de que desconocemos el precio. Ante la situación, otro cliente se indignó y decidió comprarlas él y regalarnos foto. Una situación que nos dejó sorprendidos por la generosidad del hombre que siguió discutiendo con los vendedores.
Hicimos la primera visita turística a Agra Fort. Fue interesante ver la arquitectura, los jardines y la vista al Taj Mahal. Aunque lo más interesante siempre está por las calles y no en estos lugares turísticos.
Una vez salimos de allí llegamos hasta la estación de tren para viajar hasta Kalkata y, aunque faltaban 4 horas para la salida, decidimos quedarnos resguardados de la locura de los vendedores de fuera y observar e interactuar con la gente local