Mapa del Món

viernes, 19 de julio de 2013

Primers dies en El Salvador / Primeros días en El Salvador


06 – 07 – 2013

Passada la frontera arribem fins a Alegria on coneixem a Don Carlos qui ens presta la seva finca per acampar. Pel matí, ens envia un noi perquè ens porti a fer una caminada per la muntanya i veure la Laguna que tenen. Realment el poble és força tranquil i maco amb paisatges muntanyosos i les vistes a la Laguna també increïbles.
 
 

Just després de la caminada de 4h vam anar fer un cafè amb Don Carlos, compartir i parlar una estona fins agafar el bus a Usultan – San Salvador – Santa Tecla (a casa del senyor Amado). Aquest home, tot i tenir parquinson està força bé i ens va acompanyar a donar una volta pel centre de la ciutat.   

El dimecres pel mati ens arribem fins a San Salvador per anar a l’impactant mirador de “La puerta del diablo” i dels Planos del Sendero. Sobretot les vistes del primer mirador són genials ja que pots veure  360º, per una banda el mar, a l’altra la ciutat, les muntanyes i un llac! Tot seguit  anem a visitar el poble de Suchitoto, un poble colonial que dóna al llac Cerrón Grande i es caracteritza per tenir una cascada amb unes formacions rocoses especials (similars a les que hi ha a Irlanda a la Calzada del igante). Ens recomanen que anem amb policia ja que és perillós, per això anem escoltats fins allà.

Tot seguit, abans que es faci fosc tornem cap a Santa Tecla.

Dijous també ens aixequem ben d’hora per anar al Boqueron, a la copa d’un volcà inactiu. Realment tenim molta sort perquè podem apreciar una bona estona el paisatge abans que els núvols ho tapin tot. A més, un noi (Carlos) que treballa en una de les altes torres de comunicació ens va permetre fer algunes vistes panoràmiques des de d’alt. I de la muntanya... a les platges de la Libertad (és l’ avantatge d’un país tan petit). El cert és que aquestes platges tot i ser molt famoses pel surf no em van agradar gens (Zunzal, Tunco...): brutes, amb pedres i poc aptes per banyar-se. Finalment vam acabar banyant-nos en una piscina que hi havia a prop. A la tornada a Santa Tecla vam fer una altra volta per la ciutat i vam anar a prendre unes cervesetes.
 

 

 
(traducción Google) 06 - 07-2013

Pasada la frontera llegamos hasta Alegría donde conocemos a Don Carlos quien nos presta su finca para acampar. Por la mañana, nos envía un chico que nos lleve a hacer una caminata por la montaña y ver la Laguna que tienen.
Realmente el pueblo es bastante tranquilo y bonito con paisajes montañosos y las vistas a la Laguna también increíbles.Justo después de la caminata de 4h fuimos tomar un café con Don Carlos, compartir y hablar un rato hasta coger el bus a Usultan - San Salvador - Santa Tecla (en casa del señor Amado). Este hombre, a pesar de tener parquinsonias está bastante bien y nos acompañó a dar una vuelta por el centro de la ciudad.El miércoles por la mañana nos llegamos hasta San Salvador para ir a la impactante mirador de "La puerta del diablo" y de los Planos del Sendero. Sobre todo las vistas del primer mirador son geniales ya que puedes ver 360 º, por un lado el mar, al otro la ciudad, las montañas y un lago! A continuación vamos a visitar el pueblo de Suchitoto, un pueblo colonial que da al lago Cerrón Grande y se caracteriza por tener una cascada con unas formaciones rocosas especiales (similares a las que existen en Irlanda a la Calzada del igante). Nos recomiendan que vamos con policía ya que es peligroso, por eso vamos escuchados hasta allí.A continuación, antes de que oscurezca volvemos hacia Santa Tecla.Jueves también nos levantamos temprano para ir al Boqueron, en la copa de un volcán inactivo. Realmente tenemos mucha suerte porque podemos apreciar un buen rato el paisaje antes de que las nubes lo tapen todo. Además, un chico (Carlos) que trabaja en una de las altas torres de comunicación nos permitió hacer algunas vistas panorámicas desde lo alto. Y de la montaña ... en las playas de la Libertad (es la ventaja de un país tan pequeño). Lo cierto es que estas playas a pesar de ser muy famosas por el surf no me gustó nada (Zunzal, Tuncer ...): sucias, con piedras y poco aptas para bañarse. Finalmente acabamos bañándonos en una piscina que había cerca. A la vuelta a Santa Tecla hicimos otra vuelta por la ciudad y fuimos a tomar unas cervecitas.
 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario