Mapa del Món

lunes, 8 de julio de 2013

Monteverde

26 – 06 – 2013
Vaig arribar de nit a Monteverde i amb les indicacions precises que m’havien donat, vaig trobar la casa de la Susu i el Marcos sense problemes. Allà vaig conèixer també a  l’Eva, la seva filla d’un any. El cert és que són unes grans persones i ens vam entendre força bé i ràpid.
Pel matí, seguint els consells que em va donar el Marcos (guia de la zona), vaig entrar a la reserva natural de Santa Elena (Bosque nubloso). Allà vaig estar caminant pels diferents camins i descobrint molts ocells, algun que altre mamífer i gaudint de la naturalesa especial d’aquest bosc.  De tornada, fent autoestop, vaig conèixer uns polacs d’EUA, de molt bon rotllo i em van invitar a anar-los a veure a Pensilvania... potser algun dia...

 
Un cop a casa em vaig passar molta estona amb el Marcos mirant els seus llibres de biologia d’aus de la zona, jugant amb l’Eva i cuinant una truita de patates amb la Susu.
El dia següent, vaig aixecar-me ben d’hora i vaig anar a una altra part del  Bosque nubloso. Aquesta  vegada, amb una mica més de coneixement de les aus vaig poder identificar-ne moltes. Entre aquestes vaig tenir la sort de veure un quetzal femella i un mascle (són molt difícils de veure i molt buscats), un tucan petit etc...
De tornada, altra vegada fent autoestop, em va parar un home i em va preguntar si havia fet algun tour de canopy ( tirolina), que són molt famosos allà. Li vaig contestar que no, que estava viatjant des de feia temps, que anava a fer un voluntariat i que aquest tour era molt car, que preferia gastar els diners  amb tours de natura. Encara no sé per quina estranya raó, ell em va explicar que era el cap d’una de les empreses més importants de canopy i em va invitar a fer el tour. Passat 30 minuts ja estava en un bus camí a fer canopy (quatre canopys dels més llargs i amb vistes increïbles, 2 supermans i una espècie de puénting!) Al·lucinant! I a l’acabar em vaig trobar amb l’home  altra vegada i em va portar fins al centre mentre parlàvem  què m’havia semblat el tour.

Arribat a casa, ja m’esperava el Marcos per anar a veure una finca i buscar ocells. La finca era molt maca i tenien uns Tepezcuintle (animal súper raro i molt difícil de veure). De sobte es va girar molt de vent així que vam decidir anar a veure unes vistes molt maques i un arbre súper especial que hi havia a prop i que  es podia escalar des de  dins.

 
A les 6h el Marcos tenia un tour nocturn i em va deixar acompanyar-lo, i quin tour!!! Vam tenir molta sort perquè vam poder veure moltíssimes espècies animals:  perezosos, serps, taràntules, tucans i altres ocells dormint, insectes i ja acabant unes martilles i un mapache!!!!


 
A casa, els vaig cuinar un arròs a la cubana i pel matí em vaig acomiadar de tots per agafar el bus cap a Nicaragua de nou!



 (Traducción google)26 - 06-2013

Llegué de noche a Monteverde y con las indicaciones precisas que me habían dado, encontré la casa de la Susu y Marcos sin problemas. Allí conocí también a Eva, su hija de un año.
Lo cierto es que son unas grandes personas y nos entendimos bastante bien y rápido.Por la mañana, siguiendo los consejos que me dio el Marcos (guía de la zona), entré en la reserva natural de Santa Elena (Bosque nubloso). Allí estuve caminando por diferentes caminos y descubriendo muchos pájaros, algún que otro mamífero y disfrutando de la naturaleza especial de este bosque. De vuelta, haciendo autostop, conocí unos polacos de EE.UU., de muy buen rollo y me invitaron a ir a ver a Pensilvania ... quizás algún día ...Una vez en casa me pasé mucho tiempo con el Marcos mirando sus libros de biología de aves de la zona, jugando con Eva y cocinando una tortilla de patatas con la Susu.El día siguiente, me levanté temprano y fui a otra parte del Bosque nubloso. Esta vez, con un poco más de conocimiento de las aves pude identificar muchas. Entre estas tuve la suerte de ver un quetzal hembra y un macho (son muy difíciles de ver y muy buscados), un tucán pequeño etc ...De vuelta, otra vez haciendo autostop, me paró un hombre y me preguntó si había hecho algún tour de canopy (tirolina), que son muy famosos allí. Le contesté que no, que estaba viajando desde hacía tiempo, que iba a hacer un voluntariado y que este tour era muy caro, que prefería gastar el dinero con tours de naturaleza. Todavía no sé por qué extraña razón, él me explicó que era el jefe de una de las empresas más importantes de canopy y me invitó a hacer el tour. Pasado 30 minutos ya estaba en un bus camino a hacer canopy (cuatro Canopy de los más largos y con vistas increíbles, 2 supermanes y una especie de puénting!) Alucinante! Y al terminar me encontré con el hombre otra vez y me llevó hasta el centro mientras hablábamos qué me había parecido el tour.Llegado a casa, ya me esperaba Marcos para ir a ver una finca y buscar pájaros. La finca era muy bonita y tenían unos tepezcuintle (animal súper raro y muy difícil de ver). De pronto se volvió mucho viento así que decidimos ir a ver unas vistas muy bonitas y un árbol súper especial que había cerca y que se podía escalar desde dentro.A las 6h Marcos tenía un tour nocturno y me dejó acompañarlo, y qué tour! Tuvimos mucha suerte porque pudimos ver muchísimas especies animales: perezosos, serpientes, tarántulas, tucanes y otras aves durmiendo, insectos y ya terminando unas martillo y un mapache!!En casa, los cociné un arroz a la cubana y por la mañana me despedí de todos para coger el bus hacia Nicaragua de nuevo!


No hay comentarios:

Publicar un comentario