Mapa del Món

viernes, 22 de marzo de 2013

La vida en los llanos! (2)


Pel matí m’aixeco i ja tinc l’esmorzar preparat. Sortint del menjador vaig a parlar de nou amb el senyor Vivian qui em diu que farà una accepció amb mi i que, per la nit, arribarà un grup de francesos amb qui podré fer les activitats. Jo tot i això li insisteixo que vull aportar alguna cosa al campament i, tot i que ell no m’ho demana, començo a ajudar els treballadors a tallar la gespa i recollir-la amb un rasclet per tirar-la en una zona orgànica. Les hores passes i les ferides del rasclet a les mans van en augment.
Dino amb tots els treballadors i per la tarda surto amb el Ramón, un d’ells que també fa de guia, amb cavall per veure els paisatges i buscar un ós formiguer. No tenim molt sort amb l’ós però el recorregut és increïble!
Per la nit arriben els francesos i el seu guia accepta que vagi amb ells a fer les altres excursions. Jo surto amb una bona llanterna en busca d’animals nocturns, camino una hora i mitja enmig de mil de punts vermells que es formaven amb el reflex de la meva llanterna i els ulls dels caimans i finalment em trobo un petit animal de la família del ós formiguer que quan s’enfada es posa en posició de boxejar jajaja
Pel matí sortim tot el grup de francesos i jo amb llanxa per un riu per observar més animals: famílies completes de capibares, més i més ocells de mil colors diferents, serps dormint a dalt dels arbres, tortugues normals i mil·lenàries, algun que altre mono i iguana saltant pels arbres, més caimans i dofins rosats amb els que em torno a banyar...
Abans de deixar la llanxa ens agafa la pluja i ens deixa tot xops. Jo salvo la meva roba (ja que per els llanos n’havia agafat molt poca) i em quedo amb calçotets cosa que fa riure algun que altre francès.
Per la tarda anem amb el gip a buscar anacondes i l’ós formiguer. El ser temporada de pluges fa difícil la buscada de l’anaconda tot i anar a diferents llocs. Després de molt buscar el Ramón agafa un petit caiman per mostrar-nos i tot i que sembla inofensiu es mou molt ràpid i si et mossega et pot pelar tot el dit. Comença a fer-se fosc i donem per finalitzada la recerca de l’anaconda i quasi la del ós quan el Ramón em senyala a uns 2km una forma que es mou i em diu que és l’ós. Jo li dic que vull arribar-hi, els francesos passen ja que per arribar-hi havíem de creuar un riu nedant on hi havia caimans i una espècie de ralla i tot seguit córrer aquest 2km per atrapar-lo. Jo miro el Ramón i li dic que em tiro a l’aigua, i dit i fet, altre vegada amb calçotets, saltem els dos a l’aigua, creuem el riu i comencem a córrer com a desesperats  mig amb pilotes com dos bojos pels llanos enxarcats amb l’únic objectiu d’atrapar l’ós que hores d’ara i, amb tota la raó del món, ja corria fugint de nosaltres. Finalment l’atrapem, la bèstia espantada intenta fugir cap a totes direccions. El Ramón em diu que el millor és creuar-lo a l’altre zona del riu on hi ha més menjar per ell. El fem córrer cap a la direcció contraria i quan es para per descansar aprofitem per fer alguna foto. Arribem al riu i l’ós creua per davant nostre i passa pels francesos desapareixent cap a l’altre banda. Tots tornem amb el 4x4, em toca anar a la part de dalt i entre patinada i patinada que feia posar-nos l’adrenalina a 1000 provo el deliciós gust dels insectes que entren sense demanar permís a la boca.
A la nit parlo amb el guia francès i el Vivian per si hi ha la possibilitat de quedar-me una altre nit amb ells i em diuen que no hi ha problema J
Pel matí següent els francesos van amb cavall i jo em quedo a treballar: ajudo a curar un cavall, a alimentar vaques amb els mangos recollits dels arbres, més herba tallada, pentinar cavalls....
Després de dinar i de la pluja de cada migdia sortim per última vegada a una altre zona per buscar l’anaconda i pescar piranyes. L’anaconda per darrera vegada no apareix però és increïble l’harmonia que mostren els paisatges amb  la convivència de tots els animals, preses i depredadors, junts fins l’hora de sopar. Amb el que sí que tenim sort és amb les piranyes que en piquen moltes i molt grans,n’ agafem fins a 8 kg que ens mengem a l’hora de sopar.
Torno a parlar amb el guia francès i li demano si em pot portar a Merida (que és a on es dirigeixen tots) pel preu que em van sortir els 2 busos jejeje accepta de nou. Quan vaig a parlar amb el Vivian per acomiadar-me i pagar-lo no m’accepta part dels diners ja que diu que he treballat molt! TOT PERFECTE!! així que a les 4 del matí marxo cap a Mérida sense problemes.
































(Traducido por google) Por la mañana me levanto y ya tengo el desayuno preparado. Saliendo del comedor voy a hablar de nuevo con el señor Vivian quien me dice que hará una acepción conmigo y que, por la noche, llegará un grupo de franceses con quien podré hacer las actividades. Yo sin embargo le insisto en que quiero aportar algo al campamento y, aunque él no me lo pide, empiezo a ayudar a los trabajadores a cortar el césped y recogerla con un rastrillo para tirar en una zona orgánica. Las horas pasas y las heridas del rastrillo en las manos van en aumento.
Dino con todos los trabajadores y por la tarde salgo con el Ramón, uno de ellos que también hace de guía, a caballo para ver los paisajes y buscar un oso hormiguero. No tenemos mucho suerte con el oso pero el recorrido es increíble!
Por la noche llegan los franceses y su guía acepta que vaya con ellos a hacer las otras excursiones. Yo salgo con una buena linterna en busca de animales nocturnos, ando una hora y media en medio de mil de puntos rojos que se formaban con el reflejo de mi linterna y los ojos de los caimanes y finalmente me encuentro un pequeño animal de la familia del oso hormiguero que cuando se enfada se pone en posición de boxear jajaja
Por la mañana salimos todo el grupo de franceses y yo en lancha por un río para observar más animales: familias completas de capibaras, más y más aves de mil colores diferentes, serpientes durmiendo arriba de los árboles, tortugas normales y milenarias, algún que Otro mono y iguana saltando por los árboles, más caimanes y delfines rosados ​​con los que me vuelvo a bañar ...
Antes de dejar la lancha nos coge la lluvia y nos deja todo empapados. Yo salvo mi ropa (ya que para los llanos había cogido muy poca) y me quedo con calzoncillos lo que hace reír algún que otro francés.
Por la tarde vamos con el GIP a buscar anacondas y el oso hormiguero. El ser temporada de lluvias hace difícil la buscada de la anaconda todo e ir a diferentes lugares. Después de mucho buscar el Ramón coge un pequeño caimán para mostrarnos y aunque parece inofensivo se mueve muy rápido y si te muerde te puede pelar todo el dedo. Empieza a oscurecer y damos por finalizada la búsqueda de la anaconda y casi la del oso cuando el Ramón me señala a unos 2km una forma que se mueve y me dice que es el oso. Yo le digo que quiero llegar, los franceses pasan ya que para llegar teníamos que cruzar un río nadando donde había caimanes y una especie de raya y luego correr este 2km para atraparlo. Yo miro el Ramón y le digo que me tiro al agua, y dicho y hecho, otra vez con calzoncillos, saltamos los dos al agua, cruzamos el río y comenzamos a correr como desesperados medio con pelotas como dos locos por llanos encharcados con el único objetivo de atrapar el oso que ahora y, con toda la razón del mundo, ya corría huyendo de nosotros. Finalmente el atrapado, la bestia asustada intenta huir hacia todas direcciones. El Ramón me dice que lo mejor es cruzar a la otra zona del río donde hay más comida para él. El estiércol correr hacia la dirección contraria y cuando se para para descansar aprovechamos para hacer alguna foto. Llegamos al río y el oso cruza por delante nuestro y pasa por los franceses desapareciendo hacia el otro lado. Todos volvemos con el 4x4, me toca ir a la parte de arriba y entre patinada y patinada que hacía ponernos la adrenalina a 1000 pruebo el delicioso sabor de los insectos que entran sin pedir permiso en la boca.
Por la noche hablo con el guía francés y el Vivian por si hay la posibilidad de quedarme otra noche con ellos y me dicen que no hay problema 
Por la mañana siguiente los franceses con caballo y yo me quedo a trabajar: ayudo a curar un caballo, a alimentar vacas con los mangos recogidos de los árboles, más hierba cortada, peinar caballos ....
Después de comer y de la lluvia de cada mediodía salimos por última vez a otra zona para buscar la anaconda y pescar pirañas. El anaconda por última vez no aparece pero es increíble la armonía que muestran los paisajes con la convivencia de todos los animales, presas y depredadores, juntos hasta la hora de cenar. Con lo que sí tenemos suerte es con las pirañas que pican muchas y muy grandes, n 'cogemos hasta 8 kg que nos comemos a la hora de cenar.
Vuelvo a hablar con el guía francés y le pido si me puede llevar a Merida (que es a donde se dirigen todos) por el precio que me salieron los 2 buses jejeje acepta de nuevo. Cuando voy a hablar con el Vivian para despedirme y pagarlo no me acepta parte del dinero ya que dice que he trabajado mucho! TODO PERFECTO! así que a las 4 de la mañana marcho hacia Mérida sin problemas

No hay comentarios:

Publicar un comentario