Mapa del Món

martes, 5 de marzo de 2013

Do you know if this flight goes to Manaus???

Tothom alguna vegada s’ha despistat i ha agafat un bus que no era el correcte o potser el metro en direcció equivocada, però alguna vegada heu agafat un vol que no era el vostre???
Si algú de vosaltres ha viatjat fora del continent europeu (de forma econòmica) sabreu que es fan varies escales a diferents països i a vegades de llarga durada.
Després d’un viatge d’unes 3h em vaig plantar a l’aeroport de Sao Pablo (Brasil), allà m’esperaven 6h, abans d’agafar el següent avió cap a Manaus, en una gran sala que, tot i tenir un parell de bars, es va anar convertint cada vegada més petita a mesura que els minuts anaven passant:
Al arribar, primer de tot busco un bon lloc per asseure’m i me’n adono que els seients més còmodes, amb la pantalla que informen les sortides i arribades, estan agafats. Un cop escollit, trec un llibre i llegeixo una mica... quan em canso miro l’hora i no han passat encara 50 minuts. M’aixeco i dono una volta mirant les poques botigues o bars que hi ha, observo els cartells (en portuguès), compro una aigua i alguna cosa per menjar i torno a assentar-me al mateix lloc. Menjo i escolto música mentre observo a la gent passar, parlar, discutir, córrer, llegir, treballar, mirar a altre gent com faig...
El cap d’una estona encenc l’ordinador i veig dues pel·lícules que, amb previsió, havia preparat per l’espera. A la meitat de la primera, alço la vista i veig que un dels seients tant demandats està lliure, així que corro cap allà. Ara si!, em sento més còmode, controlant la sortida del meu vol només aixecant el cap ...com si hagués de passar el temps més ràpid pel simple fet d’estar allà. Queda poc... 40 min i, aleshores...  Delay Flight 560SP... 2h més aaaaaaaaaaa Primer em vull morir però després no em queda més remei que aguantar-me, dormo una mica, jugo al “buscar mines” amb la poca bateria que em queda etc...
Ja esgotat de tot, em poso a la fila per entregar el bitllet i pujar d’una vegada a l’avió.  La fila és força llarga i avança lentament i a fora de les portes ens esperen dos busos per portar-nos a la pista d’enlairament. Entrego el billeta una de les assistentes, pujo al bus i entro a l’avió com de costum. Deixo la maleta de mà i m’assec en el meu seient.
Passen 10 minuts i un home es planta davant meu dient-me que tenim assignat el mateix seient.. ens estranyem però al comprovar-ho veiem que és el mateix número... potser amb el retràs i tot, s’han confós... així que s’asseu al meu costat i problema resolt. Tot i això, li començo a donar voltes i passat uns minuts li faig una de les preguntes més estranyes que es poden fer dins a un avió! Do you know if this flight goes to Manaus???( Però a pregunta estranya, resposta inesperada...) No, we fly to ... to the south of Brasil, Manaus is in the nord!
De cop estrès instantani, salto per sobre de l’home, trec la motxilla de mà, camino a contra corrent xocant contra les persones que encara estan entrant i passant pel passadís buscant el seu lloc... I després d’escoltar unes quantes paraules en portuguès que tot i no entendre, estic segur que  no eren d’agraïment, em planto davant de l’hostessa i amb senyals més que amb l’anglès li faig entendre que aquest no és el meu vol. La seva cara de sorpresa, espant i de inexperiència en un cas similar encara m’estressa més. Fa una trucada i em diu que m’esperi... Comencen a passar minuts que semblen hores, acaben d’entrar tots els passatgers i, encara amb la porta oberta, comencen a fer les indicacions de seguretat... un cop les han acabades, la mateixa noia em diu que han de marxar, que baixi i que m’esperi que em vindran a recollir per portar-me al meu vol tot i que no sabia si havia marxat ja. Amb cara de tonto, baixo i miro l’avió mentre s’allunya i em deixa sol, amb la meva motxilla, al mig de les pistes i de nit.  Algú ha estat en aquesta situació??? Doncs no fa molta gracia sentir els avions que van aterrant amb les llums de tots colors i tu al mig, sense tenir clar  que et vinguin a buscar, sense saber quant temps esperar i, en el cas de voler marxar, cap a on fer-ho sense que t’aterrin sobre...
Per sort després d’uns minuts més va aparèixer una furgoneta que em va dir que em puges com a copilot uffffffff, salvat! Al tancar la porta em giro i a dins, hi havia tot de pilots i hostesses que rient-se de la situació es volien fer fotos amb mi... El conductor em parla amb portuguès i jo vaig assentint amb el cap sense saber que m’està dient... Quan arribem a l’altre punta de l’aeroport em senyalen un avió i em diuen que és aquell, per fi tranquil·litat, m’acomiado de la furgo i pujo entre mig d’aplaudiments. M’assec al meu lloc, aquest cop si, mig avergonyit davant de les mirades de tots els altres passatgers.
Després vaig entendre que amb el retràs havien obert una porta per dos vols, en passar el control havíem d’anar cap a la dreta o cap a l’esquerra a un dels dos busos segons el nostre bitllet...



(Traducción google) Todos alguna vez nos hemos despistado y hemos cogido un bus que no era el correcto o quizás el metro en dirección equivocada, pero alguna vez habéis cogido un vuelo que no era el vuestro??
Si alguno de vosotros ha viajado fuera del continente europeo (de forma económica) sabrán que se hacen varias escalas en diferentes países y a veces de larga duración.
Después de un viaje de unas 3h me planté en el aeropuerto de Sao Pablo (Brasil), allí me esperaban 6h, antes de coger el siguiente avión hacia Manaus, en una gran sala que, pese a tener un par de bares, se fue convirtiendo cada vez más pequeña a medida que los minutos iban pasando:
Al llegar, primero busco un buen lugar para sentarme y me doy cuenta que los asientos más cómodos, con la pantalla que informan las salidas y llegadas, están cogidos. Una vez escogido, saco un libro y leo un poco ... cuando me canso miro la hora y no han pasado aún 50 minutos. Me levanto y doy una vuelta mirando las pocas tiendas o bares que hay, observo los carteles (en portugués), compro un agua y algo para comer y vuelvo a sentarme en el mismo lugar. Como y escucho música mientras observo a la gente pasar, hablar, discutir, correr, leer, trabajar, mirar a otra gente como hago yo...
El cabo de un rato enciendo el ordenador y veo dos películas que, con previsión, había preparado para la espera. A la mitad de la primera, alzo la vista y veo que uno de los asientos tanto demandados está libre, así que corro hacia allí. Ahora si!, Me siento más cómodo, controlando la salida de mi vuelo solo levantando la cabeza ... como si tuviera que pasar más rápido el tiempo por el simple hecho de estar allí. Queda poco ... 40 min y entonces ... Delay Flight 560SP ... 2h más aaaaaaaaaaa Primero quiero morir pero después no me queda más remedio que aguantarme, duermo un poco, juego al "buscar minas" con la poca batería que me queda etc ...
Ya agotado de todo, me pongo en la fila para entregar el billete y subir de una vez en el avión. La fila es bastante larga y avanza lentamente y fuera de las puertas nos esperan dos buses para llevarnos a la pista de despegue. Entrego el billete una de las asistentas, subo al bus y entro al avión como de costumbre. Dejo la maleta de mano y me siento en mi asiento.
Pasan 10 minutos y un hombre se planta delante de mí diciéndome que tenemos asignado el mismo asiento .. nos extrañamos pero al comprobarlo vemos que es el mismo número ... quizás con el retraso y todo, se han confundido ... así que se sienta a mi lado y problema resuelto. Sin embargo, le empiezo a dar vueltas y pasado unos minutos le hago una de las preguntas más extrañas que se pueden hacer dentro a un avión! Do you know if this flight goes to Manaus?? (Pero a pregunta extraña, respuesta inesperada ...) No, we fly to ... to the south of Brasil, Manaus is in the north!
De repente estrés instantáneo, salto por encima del hombre, saco la mochila de mano, camino a contracorriente chocando contra las personas que todavía están entrando y pasando por el pasillo buscando su lugar ... Y después de escuchar unas cuantas palabras en portugués que aún no entender, estoy seguro de que no eran de agradecimiento, me planto delante de la azafata y con señales más que con el inglés le hago entender que este no es mi vuelo. Su cara de sorpresa, espanto y de inexperiencia en un caso similar aún me estresa más. Hace una llamada y me dice que me espere ... Empiezan a pasar minutos que parecen horas, acaban de entrar todos los pasajeros y, aún con la puerta abierta, comienzan a hacer las indicaciones de seguridad ... una vez las han terminadas, la misma chica me dice que tienen que marchar, que baje y que me espere que me vendrán a recoger para llevarme a mi vuelo aunque no sabía si había marchado ya. Con cara de tonto, bajo y miro el avión mientras se aleja y me deja solo, con mi mochila, en medio de las pistas y de noche. Alguien ha estado en esta situación?? Pues no hace mucha gracia oír los aviones que aterrizando con las luces de todos los colores y tú en medio, sin tener claro que te vengan a buscar, sin saber cuánto tiempo esperar y, en el caso de querer marcharse, hacia donde hacerlo lo sin que te aterricen encima...
Por suerte después de unos minutos más apareció una furgoneta que me dijo que me subiera como copiloto uffffffff, salvado! Al cerrar la puerta me giro y dentro había
 pilotos y azafatas que riéndose de la situación se querían hacer fotos conmigo ... El conductor me habla en portugués y yo asiento con la cabeza sin saber que me está diciendo ... Cuando llegamos a la otra punta del aeropuerto me señalan un avión y me dicen que es aquel, por fin tranquilidad, me despido de la furgo y subo en medio de aplausos. Me siento en mi sitio, esta vez si, medio avergonzado en frente de las miradas de todos los otros pasajeros.

Después entendí que con el retraso habían abierto una puerta para dos vuelos, al pasar el control teníamos que ir hacia la derecha o hacia la izquierda a uno de los dos buses según nuestro billete ...


No hay comentarios:

Publicar un comentario