Mapa del Món

viernes, 22 de marzo de 2013

Com arribar als Llanos per lliure??? Cómo llegar a los Llanos por libre???? (1)


Aquesta va ser la meva pregunta... i d'aqui va sorgit una altre gran aventura per Venezuela!
Seguint les indicacions que em van donar a Mérida agafo dos busos i després de 8 hores em deixen a una carretera on havia de fer autoestop. Només baixar, se’m presenta una furgoneta amb 8 policies ben armats (i aquí la policia mai saps per on et sortirà.) Per sort tot va bé i després de fer una mica de broma em paren un camió i li demanen que em porti fins a una altre intersecció.
Allà em diuen que puc agafar una moto taxi (caríssima) per fer 20 min. Com que em sembla que 20 min en moto no poden ser més de 2h caminant i, és el que faltava per fer-se fosc, començo a caminar i caminar. Realment m’adono que estic als llanos ja que a tots cantons es crea la línia de l’horitzó sense crear cap muntanya. El camí sembla que també arribi a l’infinit però el paisatge es increïble i puc veure mils d’ocells, capibares, cavalls, vaques i els atacs dels caimans que estan al riu que toca a la carretera. A cada pas podia parar-me a fer una foto, a observar un ocell diferent o simplement escoltar el silenci de la naturalesa, tot i això no he de perdre temps ja que el sol va baixant i encara no veig el final del camí.
Passen dues hores, el sol ja està marxant i encara no m’he topat amb cap cotxe ni moto per confirmar el camí ni el temps que em falta i és que, en aquest moment, una intersecció poc senyalada que havia passat feia una bona estona, em comença a fer dubtar del camí. A mesura que la visibilitat es va acabant els sorolls dels caimans ja no em fan molta gracia i començo a recordar algun dels cadàvers de caiman que amb el camió havia vist aixafats al mig de la carretera. Decideixo corre una mica però després d’uns minuts em canso i alenteixo de nou el pas. Veig algun caiman que puja a la carretera i al veure’m decideix retrocedir.
Finalment marxa el sol i trec la meva llanterna. En aquest moment on ni la lluna m’il·lumina, ja que estava ennuvolat, em crec que hauré de passar la nit per allà i començo a buscar algun arbre per enfilar-me (no penso ser àpat de cap dels animals que hi ha per allà, que pel que havia llegit, els més perillosos per la meva salut eren el caiman, l’anaconda d’entre  4 i 7m i la pantera).
Però mentre començava a dir-me a mi mateix: “nen que ets burro...ara sé perquè és millor que viatgis amb algú i és que sempre et fots en uns mardes...” veig que s’aproxima unes llums. Son unes motos que paren on estic i al·lucinen amb el que estic fen allà. Per sort tenen un espai i emporten durant 20min (ara sí) fins al campament del senyor Barriga. (En aquest moment recordo la primera estada a Venezuela on havia aprés que el temps d’ells no és el mateix que el nostre).
Un cop al campament parlo amb el senyor i li explico la meva situació. M’ofereixo a treballar en el campament per compensar els diners que em falten per pagar les 3 nits, tots els àpats i les excursions. Ell amb diu que encantat ho faria però no té turistes i em truca a un altre campament que em venen a recollir. Mentre espero ensenyo algo de matemàtiques a la dona i la filla del senyor barriga que van al mateix curs escolar...
Em ve a buscar el senyor Vivian un home molt gran que aparenta tenir molt mala llet. Conduint cap a l’altre campament ens topem amb una espècie de mapache que no recordo el nom. Arribats jo començo a explicar la meva situació en Vivian però em diu que ja en parlarem demà i abans que pugui dir que em sembla bé dormir en una hamaca ja m’han donat de sopar, una habitació amb llit de matrimoni, ventilador i bany privat.


















(Traducido con google) Esta fue mi pregunta ... y de aqui surgió otra gran aventura por Venezuela! Siguiendo las indicaciones que me dieron en Mérida cojo dos buses y después de 8 horas me dejan en una carretera donde tenía que hacer autostop. Sólo bajar, me presenta una furgoneta con 8 policías bien armados (y aquí la policía nunca sabes por dónde te saldrá.) Por suerte todo va bien y después de hacer un poco de broma me paran un camión y le piden que me lleve hasta otra intersección.
Allí me dicen que puedo coger una moto taxi (carísima) para hacer 20 min. Como me parece que 20 minutos en moto no pueden ser más de 2h caminando y, es lo que faltaba para oscurecer, empiezo a caminar y caminar. Realmente me doy cuenta que estoy a llanos ya que todos lados se crea la línea del horizonte sin crear ninguna montaña. El camino parece que también llegue al infinito pero el paisaje es increíble y puedo ver miles de aves, capibaras, caballos, vacas y los ataques de los caimanes que están en el río que toca a la carretera. A cada paso podía pararme a hacer una foto, a observar un pájaro diferente o simplemente escuchar el silencio de la naturaleza, sin embargo no tengo que perder tiempo ya que el sol va bajando y todavía no veo el final del camino.
Pasan dos horas, el sol ya está marchando y aún no me he topado con ningún coche ni moto para confirmar el camino ni el tiempo que me falta y es que, en este momento, una intersección poco señalada que había pasado hacía un buen rato , me empieza a hacer dudar del camino. A medida que la visibilidad se va acabando los ruidos de los caimanes ya no me hacen mucha gracia y empiezo a recordar alguno de los cadáveres de caimán que con el camión había visto aplastados en medio de la carretera. Decido corre un poco pero después de unos minutos me canso y ralentiza de nuevo el paso. Veo algún caimán que sube a la carretera y al verme decide retroceder.
Finalmente marcha el sol y saco mi linterna. En este momento donde ni la luna es mi • ilumina, ya que estaba nublado, me creo que tendré que pasar la noche por allí y comienzo a buscar algún árbol para trepar (no pienso ser comida de ninguno de los animales que hay por allí, que por lo que había leído, los más peligrosos para mi salud eran el caimán, la anaconda de entre 4 y 7 º y la pantera).
Pero mientras comenzaba a decirme a mí mismo: "niño que eres burro ... ahora sé porque es mejor que viajes con alguien y es que siempre te jodes en unos Mardi ..." veo que se aproxima unas luces. Son unas motos que paran donde estoy y alucinan con lo que estoy haciendo allí. Por suerte tienen un espacio y llevan durante 20min (ahora sí) hasta el campamento del señor Barriga. (En este momento recuerdo la primera estancia en Venezuela donde había aprendido que el tiempo de ellos no es el mismo que el nuestro).
Una vez en el campamento hablo con el señor y le explico mi situación. Me ofrezco a trabajar en el campamento para compensar el dinero que me faltan para pagar las 3 noches, todas las comidas y las excursiones. Él con dice que encantado lo haría pero no tiene turistas y me llama a otro campamento que me vienen a recoger. Mientras espero enseño algo de matemáticas en la mujer y la hija del señor Barriga que al mismo curso escolar ...
Me viene a buscar al señor Vivian un hombre muy grande que aparenta tener muy mala leche. Conduciendo hacia el otro campamento nos topamos con una especie de mapache que no recuerdo el nombre. Llegados yo empiezo a explicar mi situación en Vivian pero me dice que ya hablaremos mañana y antes de que pueda decir que me parece bien dormir en una hamaca ya me han dado de cenar, una habitación con cama de matrimonio, ventilador y baño privado .

No hay comentarios:

Publicar un comentario