Mapa del Món

viernes, 16 de octubre de 2015

Tailandia del nord - Thailandia del norte

17 – 9 – 2015

Passada la frontera caminem de nou els 3km fins arribar a l’estació de bus de Mae Sot. Aquest cop el camí es fa més llarg perquè anem més carregats que mai. Arribats aquí, ens diuen que no hi ha bus directe fins a Chiang Mai, així que hem de fer un canvi de bus a la ciutat de Tak.
Sorpresa! en arribar a Chiang Mai,  els meus ulls veuen una mega ciutat, quan jo pensava trobar-me amb un petit poble. Encara mig desorientats, ens instal·lem i sortim  a donar una volta. Em decep  veure que aquesta ciutat compleix en  totes les coses que menys m’agraden quan viatjo: gran ciutat, molt turisme, impossibilitat de fer res sense contractar tours (que mai faria (dones girafa, elefants i tigres)... Veient el panorama decidim sopar pinxitos en un mercat i decidim marxar l’endemà a Pai. Abans però vam voler veure l’ambient nocturn i descobrim que tot són putiferis envoltats de rings de boxa,  així que vam acabar en un bar karaoke on uns  americans ens van fer riure una bona estona.
Al mati següent el passem passejant per la ciutat sota la pluja fins que decidim agafar el bus que després de 3h i mils de corbes ens porta fins Pai.
La perspectiva canvia ràpidament, un poblet de muntanya amb bon  ambient, amb rutes de trekking, de moto i possibilitat de veure poblets pel voltant, cascades i coves... la gent d’ ambient més hippy – bohemi  es veu més relaxada i no només et para per pur interès de vendre’t alguna cosa...
Un cop instal·lats, tot i no haver parat de ploure en cap moment, sortim a fer una volta pels diferents bars on en un d’ells fan BBQ gratuïta.
Pel matí ens despertem amb més bon temps i decidim llogar una moto per anar pels voltants de Pai on visitem un Wat amb bones vistes de la vall, un pont de la Segona Guerra Mundial, un petit canó de muntanya, un parell de cascades , el poble xinés i el poble Laci.

Després d’una nit de música en directe, Phat Tai i alguna copa, el dia es desperta encara més obert que l’anterior. Lloguem una altra moto, una més gran per poder allunyar-nos una mica més i arribar a la població de Pang Ma Pho després d’infinitat de corbes, de pujades i baixades amb vistes espectaculars. Aquesta població és petita i no té res d’interessant però, pel voltant,hi ha poblets tribals i coves profundes. La decepció és que en aquesta època les coves estan força inundades i no es gaudeixen gaire així que decidim centrar-nos en els diferents pobles. Els tres primers pobles que visitem formen part de la ètnia dels Lisu. Tot i que els pobles estaven molt tranquils i amb poca gent en un d’ells coneixem dues dones grans on ens fem un fart de riure intentant-nos comunicar amb elles. En altres, els nens ens faciliten apropar-nos a la gent ja sigui jugant a futbol, la xarranca, bàdminton...
Entre poble i poble veiem petits mercats, camps d’arròs i d’altres plantacions  i gent local que ens van indicant el següent destí a arribar. De tant en tant, trobem miradors i com que el dia és tant clar, podem veure les vistes fins al final de les muntanyes.
L’últim poble a visitar i que ens va agradar molt era de la ètnia dels Lahu negre, amb els seus vestits tradicionals negres i amb cosits de colors. Una dona ens acompanya mentre fem la volta pel poble i veiem dones amb els seus monyos particulars i les seves arracades connectades per sota el coll  per un fil. Altres portaven un turbant al cap i, tant homes com dones que venien de treballar del camp, portaven les típiques cistelles penjades del front.
En total recorrem uns 150km fins tornar a Pai per donar una volta per les paradetes, sopar i anar a descansar després d’un altre dia espectacular, i més vivències acumulades.

Ens despertem a l’hora que el cos marca i esmorzem abans d’agafar un bus cap a Chiang Mai. Un bus d’aquest locals, dels que porta una hora de retard, de seients destrossats i on la millor manera de refrescar-se és amb les finestres i portes obertes, per on la gent local va escopint i tirant coses.
Arribem justos a l’estació per empalmar amb el següent bus cap a Chiang Rai on tenim la sort que uns equatorians ens venen els últims tiquets que queden ja que n’havien comprat de més.
Trobem un hostel d’aquets hippies autèntics amb les parets pintades de fosforescent i els llits al terra i sense portes. Un cop instal·lats passegem pel mercat nocturn que ja el trobem mig tancat i mengem en una espècie de menjador comú envoltat de paradetes on cada nit posen música en directe.
D’hora pel matí , lloguem una moto per anar en direcció a Maesalong ja que ens havíem informat prèviament que al voltant d’aquesta petita ciutat hi ha molts poblets de les ètnies Akha, Lisu i Yao. Conduïm més d’una hora fins arribar al primer poblet Yao. Ràpidament ens adonem que les viles d’aquesta zona conviuen molt amb el turisme: tenen tot de paradetes i quan els grups arriben es posen els vestits tradicionals per vendre. A l’ anar pel nostre compte, la gent dels pobles no s’esperava la visita i els veies corrent per  destapar les paradetes de suvenirs. El cert és que les viles aquestes no ens van agradar massa i on vam trobar gent més maca va ser en una xinesa (ex refugiats de xina) que no teníem cap intenció de visitar. Dinem a Maesalong on dones Akhas “maquejades” ens intenten vendre més cosetes. En un restaurant ens deixen entrar per gaudir de les vistes als camps de tè i altres plantacions. Tornem a Chiang Rai on, aquest cop si, ens dóna temps de passejar  pel mercat nocturn i menjar un dels plats típics de la sona “Set” (un espècie de caldo bullint amb brases a sota on s’hi tira el peix fresc i les verdures per coure-s’hi) escoltant música en directe. Finalment prenem un birreta als sofàs del hostel.

Tailàndia del nord s’acaba de moment i agafem un bus fins a Chaing Khong on hi ha la frontera amb Laos (Huai Sai).

17-9 - 2015

(Traducción Google) Pase la frontera andan de nuevo los 3 km hasta llegar a la estación de bus de Mae Sot. Esta vez el camino se hace más largo porque vamos más cargados que nunca. Llegados aquí, nos dicen que no hay bus directo hasta Chiang Mai, así que tenemos que hacer un cambio de bus en la ciudad de Tak.
Sorpresa! al llegar a Chiang Mai, mis ojos ven una mega ciudad, cuando yo pensaba encontrarme con un pequeño pueblo. Todavía medio desorientados, nos instala • mos y salimos a dar una vuelta. Me decepciona ver que esta ciudad cumple en todas las cosas que menos me gustan cuando viajo: gran ciudad, muy turismo, imposibilidad de hacer nada sin contratar tours (que nunca haría (mujeres jirafa, elefantes y tigres) ... Viendo el panorama decidimos cenar pinchitos en un mercado y decidimos marchar al día siguiente en Pai. Antes quisimos ver el ambiente nocturno y descubrimos que todo son putiferis rodeados de rings de boxeo, así que terminamos en un bar karaoke donde unos americanos nos hicieron reír un buen rato.
Por la mañana siguiente lo pasamos paseando por la ciudad bajo la lluvia hasta que decidimos coger el bus que después de 3h y miles de curvas nos lleva hasta Pai.
La perspectiva cambia rápidamente, un pueblo de montaña con buen ambiente, con rutas de trekking, de moto y posibilidad de ver pueblos por alrededor, cascadas y cuevas ... la gente de ambiente más hippy - bohemio se ve más relajada y no sólo te para por puro interés de venderte algo ...
Una vez instalados • lados, a pesar de no haber parado de llover en ningún momento, salimos a dar una vuelta por los diferentes bares donde en uno de ellos hacen BBQ gratuita.
Por la mañana nos despertamos con mejor tiempo y decidimos alquilar una moto para ir por los alrededores de Pai donde visitamos un Wat con buenas vistas del valle, un puente de la Segunda Guerra Mundial, un pequeño cañón de montaña, un par de cascadas, el pueblo chino y el pueblo Lacio.
Después de una noche de música en directo, Phat Tai y alguna copa, el día se despierta aún más abierto que el anterior. Alquilamos otra moto, una más grande para poder alejarnos un poco más y llegar a la población de Pang Ma Pho después de infinidad de curvas, de subidas y bajadas con vistas espectaculares. Esta población es pequeña y no tiene nada de interesante pero, por alrededor, hay aldeas tribales y cuevas profundas. La decepción es que en esta época las cuevas están bastante inundadas y no se disfrutan mucho así que decidimos centrarnos en los diferentes pueblos. Los tres primeros pueblos que visitamos forman parte de la etnia de los Lisu. Aunque los pueblos estaban muy tranquilos y con poca gente en uno de ellos conocemos dos mujeres mayores donde nos hacemos un hartón de reír intentando comunicarnos con ellas. En otros, los niños nos facilitan acercarnos a la gente ya sea jugando al fútbol, ​​la rayuela, bádminton ...
Entre pueblo y pueblo vemos pequeños mercados, campos de arroz y otras plantaciones y gente local que nos van indicando el siguiente destino en llegar. De vez en cuando, encontramos miradores y como el día es tan claro, podemos ver las vistas hasta el final de las montañas.
El último pueblo a visitar y que nos gustó mucho era de la etnia de los Lahu negro, con sus trajes tradicionales negros y con cosidos de colores. Una mujer nos acompaña mientras hacemos la vuelta por el pueblo y vemos mujeres con sus moños particulares y sus pendientes conectadas por debajo del cuello de un hilo. Otros llevaban un turbante en la cabeza y, tanto hombres como mujeres que venían de trabajar del campo, llevaban las típicas cestas colgadas de la frente.
En total recorremos unos 150km hasta volver a Pai para dar una vuelta por los puestos, cena e ir a descansar después de otro día espectacular, y más vivencias acumuladas.
Nos despertamos a la hora que el cuerpo marca y desayunamos antes de coger un bus hacia Chiang Mai. Un bus de este locales, de los que lleva una hora de retraso, de asientos destrozados y donde la mejor manera de refrescarse es con las ventanas y puertas abiertas, por donde la gente local escupiendo y tirando cosas.
Llegamos justos en la estación para empalmar con el siguiente bus hacia Chiang Rai donde tenemos la suerte de que unos ecuatorianos nos venden los últimos tickets que quedan ya que habían comprado de más.
Encontramos un hostel de estos hippies auténticos con las paredes pintadas de fosforescente y las camas en el suelo y sin puertas. Una vez instalados • lados paseamos por el mercado nocturno que ya lo encontramos medio cerrado y comemos en una especie de comedor común rodeado de tenderetes donde cada noche ponen música en directo.
Temprano por la mañana, alquilamos una moto para ir en dirección a Maesalong ya que nos habíamos informado previamente que alrededor de esta pequeña ciudad hay muchos pueblos de las etnias Akha, Lisu y Yao. Conducimos más de una hora hasta llegar al primer pueblo Yao. Rápidamente nos damos cuenta de que las villas de esta zona conviven mucho con el turismo: tienen todo de puestos y cuando los grupos llegan se ponen los trajes tradicionales para vender. Al ir por nuestra cuenta, la gente de los pueblos no se esperaba la visita y los veías corriente para destapar los puestos de suvenires. Lo cierto es que las villas éstas no nos gustaron demasiado y donde encontramos gente más bonita fue en una china (ex refugiados de china) que no teníamos ninguna intención de visitar. Comemos en Maesalong donde mujeres Akha "maquejades" nos intentan vender más cositas. En un restaurante nos dejan entrar para disfrutar de las vistas a los campos de té y otras plantaciones. Volvemos a Chiang Rai donde, esta vez sí, nos da tiempo de pasear por el mercado nocturno y comida uno de los platos típicos de la llama "Siete" (un especie de caldo hirviendo con brasas debajo donde se tira el pescado fresco y las verduras para cocer en él) escuchando música en directo. Finalmente tomamos un birreta los sofás del hostel.
Tailandia del norte acaba de momento y tomamos un bus hasta Chaing Khong donde está la frontera con Laos (Huai Sai).