Mapa del Món

domingo, 25 de octubre de 2015

Començant a "motxillatjar" per Laos - Empezando a "mochilear" en Laos

23 – 09 – 2015

Entrem a Laos. Després d’agafar un tuk tuk fins l’estació el primer inconvenient és aconseguir  moneda del nou país, el kip. Surto caminant i pregunto a unes noies si saben d’algun banc per canviar... la resposta són rialles d’incomprensió, m’assec a una cadira i m’intento fer entendre a partir de mímica (una estratègia que duré a terme durant tota la meva estància en aquest país). Finalment, amb l’ajuda d’un mòbil traductor i una llibreta ens entenem i una de les noies s’ofereix a portar-me en moto.
12h de bus nocturn ens separen de Luang Prabang, antiga capital de Laos. Allà arribem a les 4am, on mentre busquem allotjament, veiem que els monjos realitzen el seu ritual de passar pels carreres a demanar menjar.
Ja instal·lats i amb 4 cafès a sobre per aguantar amb energia, comencem a caminar per la ciutat descobrint els diferents carrers, veien les vistes al riu, fent un cop d’ull als temples que ens semblen més interessants i valorant les opcions què hi ha per fer als voltants de la ciutat.
Luang Prabang ens sembla una ciutat agradable, amb forces turistes però tranquil·la, amb casetes baixes i carrers amples. Visitem una escola on ens sorprèn veure tots els alumnes col·laborant en reformar-la doncs no tenen pressupost per fer-ho i li dediquen 3h a la setmana com a taller. També descobrim els entrepans..mmmm com es troba a faltar el pa quan un està viatjant... però aquí a Laos, com que va ser colònia francesa tenen un pa boníssim!
Ja per la tarda, per veure la posta de sol, pugem a una muntanya, però es  perd la màgia del moment perquè hi ha 2000 càmeres més de turistes ,en un espais de 7 metres quadrats.
Ja a baix, passegem pel mercat nocturn i sopem en un lloc local on pagues un plat i pots omplir-lo tant com vulguis (fent equilibris perquè no caigui res!).

L’endemà pel mati, a les 5 am, sortim a veure el ritual budista. La gent local, i també alguns turistes, s’asseuen pels carrers amb pots d’arròs i altres aliments que van donant  als monjos que passen en silenci i en  fila  india amb la seva vestimenta ataronjada. Durant 30 -40 min diferents files d’uns 30 monjos budistes, d’edats variades, recorren els diferents carreres de Luang Pravang.
Lloguem unes bicicletes amb l’objectiu d’arribar d’hora a unes cascades de Tat Kuang Si que hi ha a 30km de la ciutat. L’error és no preguntar si el camí és fàcil o no... ens trobem amb un parell de ports de muntanya força durs, però les vistes i els poblets que anem trobant  pel recorregut, valen la pena. Esgotats arribem dels primers ,així que podem gaudir del riu, les cascades i la mini caminada per la muntanya. Abans de marxar, de tornada, també ens banyem,  tot i que en aquest moment, ja  hi ha molta gent .
De nou a Luang Prabang fem un descans merescut i anem a sopar una altra vegada  al costat del mercat nocturn.

Al dia següent, després d’esmorzar un entrepà, agafem un mini bus fins arribar Nong Khiaw. Arribem i ja des del primer moment ens sorprèn el que veiem. Un petit poble de camins de sorra envoltat per grans muntanyes i dividit en dos pel riu. Travessem el gran pont i ens parem a fer alguna foto abans de triar  el nostre bungalow amb terrasseta i  vistes al riu.
Decidim que el primer dia el passarem coneixent el  poble, donem voltes pels petits carrerons coneixent a la gent, jugant amb els nens i rient per qualsevol situació. Anem a dinar al mercat on una iaia ens prepara una de les millors sopes de nudlles.  Després, només ens queda gaudir de les vistes i de l’ambient relaxat amb el que es viu.

Al matí següent, a primera hora, podem veure un altre ritual de donació d’aliments en un temple budista. La gent s’arreplega al voltant del temple i després d’escoltar una breu “missa” comença a fer donacions tant d’aliments com econòmiques. Després d’esmorzar, agafem una barca amb més turistes i pugem  pel riu fins el poblat de Muang Ngoi. El trajecte que havia de ser amb vistes increïbles, ho és malgrat la boira i pluja.
Un cop para de ploure i ja tenim guest house comencem a “xapotejar” pels carrers enfangats, entre gallines, oques, ànecs i altres animals que s’havien apropiat dels carrerons. Els primers locals treien el cap però ràpidament ens va sorprendre veure que en moltes cases hi havia molta gent fent festa... en una de les cases ,decidim apropar-nos,i ens conviden  a entrar. A dins ens trobem, amb 15 persones joves , alguns amb els seus fills, tots bastant beguts... fent karaoque i ballant com a bojos,  ens conviden  a beure cervesa, menjar alguns plats locals com sopa de granota... pràcticament sense una paraula d’anglès, entenem que estan celebrant un dia especial referent a Buda. Riem molt i ens ho passem molt bé, però al cap d’una estona decidim marxar i ja amb un “puntillo” ,caminem en direcció a una petita cova i, a uns 3km, fem un bany. El camí segueix sent de somni per les muntanyes escarpades i els verds dels camps,  seguim fins arribar a un altre petit poblet que, tot i no tenir gaire temps,  ja que la llum del dia anava caient , ens va agradar molt i vam poder veure com la gent local  es dutxava  i preparava el sopar abans de dormir.

Amb la calma d’aquets pobles i l’ambient de tranquil·litat realment  sembla que el temps s’aaturi, fa que et puguis asseure davant del riu amb un cafè i que et posis a pensar en tot...

Pel matí passegem una mica més fins l’hora de sortida de la barca. Aquest cop si podem veure les vistes amb bon temps. De nou a Nong Khiaw anem a l’estació de busos per comprar el bitllet nocturn cap a Sam Nuea quan, per sorpresa nostre, ens diuen que no n’hi ha i que hem de sortir a les 12:30h (en una hora). De la tranquil·litat absoluta passem a la presa de decisions sense contemplacions així que sacrifiquem la nostra tarda de vistes a un mirador i ens movem amb rapidesa per no perdre el bus. Ho aconseguim just  a  temps  i ben suats! (no ens farà cap  gràcia quan ens assabentem  , l’endemà, que sí hi havia bus nocturn).

23-09 - 2015

(Traducción Google) Entramos en Laos. Después de coger un tuk tuk hasta la estación el primer inconveniente es conseguir moneda del nuevo país, el kip. Salgo caminando y pregunto a unas chicas si saben de algún banco para cambiar ... la respuesta son risas de incomprensión, me siento en una silla y me intento hacer entender a partir de mímica (una estrategia que llevaré a cabo durante toda mi estancia en este país). Finalmente, con la ayuda de un móvil traductor y una libreta nos entendemos y una de las chicas se ofrece a llevarme en moto.
12h de bus nocturno nos separan de Luang Prabang, antigua capital de Laos. Allí llegamos a las 4am, donde mientras buscamos alojamiento, vemos que los monjes realizan su ritual de pasar por carreras a pedir comida.
Ya instalados • lados y con 4 cafés en la imagen para aguantar con energía, empezamos a caminar por la ciudad descubriendo los diferentes calles, veían las vistas al río, haciendo un vistazo a los templos que nos parecen más interesantes y valorando las opciones que hay para hacer en los alrededores de la ciudad.
Luang Prabang nos parece una ciudad agradable, con fuerzas turistas pero tranquilo • la, con casitas bajas y calles anchas. Visitamos una escuela donde nos sorprende ver todos los alumnos col • rando en reformarla pues no tienen presupuesto para hacerlo y le dedican 3h a la semana como taller. También descubrimos los entrepans..mmmm como se echa de menos el pan cuando uno está viajando ... pero aquí en Laos, como que fue colonia francesa tienen un pan buenísimo!
Ya por la tarde, para ver la puesta de sol, subimos a una montaña, pero se pierde la magia del momento porque hay 2.000 cámaras más de turistas, en un espacios de 7 metros cuadrados.
Ya abajo, paseamos por el mercado nocturno y cenamos en un lugar local donde pagas un plato y puedes llenarlo tanto como quieras (haciendo equilibrios para que no caiga nada!).
Al día siguiente por la mañana, a las 5 am, salimos a ver el ritual budista. La gente local, y también algunos turistas, se sientan por las calles con botes de arroz y otros alimentos que van dando a los monjes que pasan en silencio y en fila india con su vestimenta anaranjada. Durante 30 -40 min diferentes filas de unos 30 monjes budistas, de edades variadas, recorren los diferentes carreras de Luang Pravang.
Alquilamos unas bicicletas con el objetivo de llegar temprano a unas cascadas de Tat Kuang Si que hay a 30km de la ciudad. El error es no preguntar si el camino es fácil o no ... nos encontramos con un par de puertos de montaña fuerza duros, pero las vistas y los pueblos que vamos encontrando por el recorrido, valen la pena. Agotados llegamos los primeros, así que podemos disfrutar del río, las cascadas y la mini caminata por la montaña. Antes de marchar, de vuelta, también nos bañamos, aunque en este momento, ya hay mucha gente.
De nuevo en Luang Prabang hacemos un descanso merecido y vamos a cenar otra vez al lado del mercado nocturno.
Al día siguiente, después de desayunar un bocadillo, cogemos un mini bus hasta llegar Nong Khiaw. Llegamos y ya desde el primer momento nos sorprende lo que vemos. Un pequeño pueblo de caminos de arena rodeado por grandes montañas y dividido en dos por el río. Atravesamos el gran puente y nos paramos a hacer alguna foto antes de elegir nuestro bungalow con terraza y vistas al río.
Decidimos que el primer día lo pasaremos conociendo el pueblo, damos vueltas por los pequeños callejones conociendo a la gente, jugando con los niños y riendo por cualquier situación. Vamos a comer en el mercado donde una abuela nos prepara una de las mejores sopas de nudlles. Después, sólo nos queda disfrutar de las vistas y del ambiente relajado con lo que se vive.
A la mañana siguiente, a primera hora, podemos ver otro ritual de donación de alimentos en un templo budista. La gente se recoge alrededor del templo y después de escuchar una breve "misa" empieza a hacer donaciones tanto de alimentos como económicas. Después del desayuno, tomamos una barca con más turistas y subimos por el río hasta el poblado de Muang Ngoi. El trayecto que debía ser con vistas increíbles, lo es a pesar de la niebla y lluvia.
Una vez para de llover y ya tenemos guest house empezamos a "chapotear" por las calles embarrados, entre gallinas, gansos, patos y otros animales que se habían apropiado de los callejones. Los primeros locales asomaban pero rápidamente nos sorprendió ver que en muchas casas había mucha gente haciendo fiesta ... en una de las casas, decidimos acercarnos, y nos invitan a entrar. Dentro nos encontramos, con 15 personas jóvenes, algunos con sus hijos, todos bastante bebidos ... haciendo karaoque y bailando como locos, nos invitan a beber cerveza, comer algunos platos locales como sopa de rana ... prácticamente sin una palabra de inglés, entendemos que están celebrando un día especial referente a Buda. Reímos mucho y nos lo pasamos muy bien, pero al cabo de un rato decidimos marchar y ya con un "puntillo", caminamos en dirección a una pequeña cueva y, a unos 3 km, hacemos un baño. El camino sigue siendo de sueño por las montañas escarpadas y los verdes de los campos, seguimos hasta llegar a otro pequeño pueblo que, a pesar de no tener mucho tiempo, ya que la luz del día iba cayendo, nos gustó mucho y pudimos ver como la gente local se duchaba y preparaba la cena antes de dormir.
Con la calma de estos pueblos y el ambiente de tranquilo • dad realmente parece que el tiempo s'aaturi, hace que te puedas sentar ante dl río con un café y que te pongas a pensar en todo ...
Por la mañana paseamos un poco más hasta la hora de salida de la barca. Esta vez si podemos ver las vistas con buen tiempo. De nuevo en Nong Khiaw vamos a la estación de buses para comprar el billete nocturno hacia Sam Nuea cuando, por sorpresa nuestro, nos dicen que no hay y que tenemos que salir a las 12: 30h (en una hora) . De la tranquila • dad absoluta pasamos a la toma de decisiones sin contemplaciones así que sacrificamos nuestra tarde de vistas a un mirador y nos movemos con rapidez para no perder el bus. Lo conseguimos justo a tiempo y bien sudados! (no nos hará ninguna gracia cuando nos enteramos, al día siguiente, que sí había bus nocturno).