Mapa del Món

viernes, 25 de septiembre de 2015

Primeres passes per Myanmar - Primeros pasos por Myanmar

6 - 9 – 2015

Entrem per la frontera de Myawaddy Realment no sabem gaire d’aquest país, només quatre llocs on dirigir-nos. Ràpidament ens sorprèn veure la gent amb la cara pintada d’un color blanc, alguns portant uns barrets de palla i els homes amb unes teles llargues com a faldilles llargues. També ens sorprèn que l’hora és 30min menys que Thailàndia.
Busquem un transport local per arribar a Yangon (primer destí). Ens diuen que el primer minibus surt al cap de dues hores. Decidim donar una volta pel poble amb la sort que acabem a un mercat local superautèntic on no crec que gaire gent hi hagi passat. Els locals es sorprenien en veure’ns i tot i tenir una aparença seria a l’inici sempre responen amb una gran rialla. Entre la peix, la carn i les verdures que tots coneixem també hi ha parades de granotes, anguiles, fruites estranyes... l’olor que després tot junt és força peculiar i no gaire agradable si estàs pensant en menjar però l’experiència de caminar per aquells carrerons estrets valia la pena.
 La gent local no parla pràcticament anglès així que entenem que el bus cap a Yangon tarda unes 5h... la nostre sorpresa és quan més endavant i ja que hi havia un noi jove que parlava anglès ens entrem que el bus és de 14h.

Quan ens plantem a l’estació de Yangon és de nit i estem lluny del centre així que parlant amb aquest noi aconseguim que ens deixin quedar al terra d’una de les habitacions de la casa on la gent que ven els tiquets de bus viu.
Ven d’hora el matí ens arribem al centre de Yagon on passegem pels estrets carrers sorollosos, amb edificis colonials molt antics plens de molsa. Passem a veure un temple xinés i un hindú i seguim caminant per un mercat amb abundància de gent.
Després de dinar un arrós per una d’aquestes paradetes de carrer seguim caminant fins un dels temples més importats de Myanmar, Shwedagon Pagoda i a veure un altre buda reclinat.
Tot Seguit ens muntem en un bus local per arribar a la terminal. Hi ha tanta gent!!! Drets i suats ens anem balancejant un amb els altres, alguns enganxats a la porta sobresurten totalment del vehicle. En cada parada anem jugant al tetris, cul endins, cul en fora mentre que el cobrador juga a l’arrenca cebes estirant pels braços a la gent del fons per alliberar-la... després d’una hora, per fi arribem i marxem durant tota la nit fins a Madalay.

Arribem a les 5 del matí i pugem  un taxi compartit fins al centre de la ciutat on entrem a temptejar preus en el primer hostel. El preu ens sorprès ja que són 15dolars (comparat amb els 3$ a thailandia...). Tot i això coneixem dos catalans que porten un temps viatjant per Myenmar i ens diuen que aquest son els preus, que han buscat molt i que aquest és el preu mínim... Així doncs, fent cas del seu consell ens quedem a fer nit allà.
Després d’esmorzar lloguem unes bicis i anem directament a Amarapura, on hi ha un monestí budista de  Mahagandayond on hi viuen més de 1000 monjos. Passegem per la sona i veiem com viuen tranquil·lament, també veiem una escola, on no puc perdre l’oportunitat de jugar a futbol amb alguns nens futurs monjos.
Al sortir d’allà passegem i mengem alguns pinxos de peix  fins arribar al pont U-Bein, el pont de fusta més llarg del món amb 1,2km.
De tornada cap a Mandalay parem en diferents zones on viuen gent molt humil, recol·lectors de brossa, teixidors, apletes....
Un cop al centre de la gran ciutat visitem per fora el palau reial que no te gaire interès per nosaltres.
Abans de dormir toca rentar roba i fer una birra de Myanmar amb els altres dos catalans.
El següent dia anem fins el port del riu Ayeyarwady per agafar un bot (trobem masses turistes) i arribar al poble de Mingun. Aquest poble és famós pels santuaris budistes i llocs de meditació. Primer de tot visitem la Pagoda inacabada de Pahtodawgyi (la més gran del món si s’hagués acabat). Pugem a dalt de tot on podem veure unes bones vistes tant del riu com d’altres temples de la zona. També anem a veure la campana de més de 90 tones que tenen on els nens juguen a posar-se sota mentre algú la fa repicar. Finalment també anem a la Pagoda Hsinbyume totalment blanca i que reflexa amb el sol fort que fa.
De nou a Mandalay passegem per l’enorme mercat on es pot comprar de tot (edificis i pisos plens de botiguetes). També comprem alguna cosa per sopar i, després d’una dutxa fem motxilles per anar a l’estació de tren.

Agafem un tren de primera classe (que de primera no en te res). Uns seients de plàstic rígids i minúsculs  ens esperen durant tota la nit fins arribar a Bagan.

A mitja nit, veient que tota la gent local s’estira pel terra decideixo fer el mateix i d’aquesta manera, tot i que ben brut, aconsegueixo dormir alguna hora.

6-9 - 2015

(Traducción Google) Entramos por la frontera de Myawaddy Realmente no sabemos mucho de este país, sólo cuatro lugares donde dirigirnos. Rápidamente nos sorprende ver a la gente con la cara pintada de un color blanco, algunos portando unos sombreros de paja y los hombres con unas telas largas como faldas largas. También nos sorprende que la hora es 30 min menos que Tailandia.
Buscamos un transporte local para llegar a Yangon (primer destino). Nos dicen que el primer minibus sale al cabo de dos horas. Decidimos dar una vuelta por el pueblo con la suerte que acabamos en un mercado local superautèntic donde no creo que mucha gente haya pasado. Los locales se sorprendían al vernos ya pesar de tener una apariencia sería al inicio siempre responden con una gran risa. Entre la pescado, la carne y las verduras que todos conocemos también hay paradas de ranas, anguilas, frutas extrañas ... el olor que después todo junto es bastante peculiar y no muy agradable si estás pensando en comida pero la experiencia de caminar por aquellos callejones estrechos valía la pena.
 La gente local no habla prácticamente inglés así que entendemos que el bus hacia Yangon tarde unas 5h ... nuestra sorpresa es cuando más adelante y ya que había un chico joven que hablaba inglés nos entramos que el bus es de 14h.
Cuando nos plantamos en la estación de Yangon es de noche y estamos lejos del centro así que hablando con este chico conseguimos que nos dejen quedarse en el suelo de una de las habitaciones de la casa donde la gente que vende los tickets de bus vivo.
Vende temprano la mañana llegamos al centro Yagon donde paseamos por las estrechas calles ruidosas, con edificios coloniales muy antiguos llenos de musgo. Pasemos a ver un templo chino y un hindú y seguimos caminando por un mercado con abundancia de gente.
Después de comer un arroz por una de estas paradas de calle seguimos caminando hasta uno de los templos más importantes de Myanmar, Shwedagon Pagoda ya ver otro buda reclinado.
Todo Seguido nos montamos en un bus local para llegar a la terminal. Hay tanta gente !!! Derechos y sudados nos vamos balanceando uno con los otros, algunos pegados a la puerta sobresalen totalmente del vehículo. En cada parada vamos jugando al tetris, culo adentro, culo fuera mientras que el cobrador juega al arranca cebollas estirando los brazos a la gente del fondo para liberarla ... después de una hora, por fin llegamos y nos vamos durante toda la noche hasta Madalay.
Llegamos a las 5 de la mañana y subimos un taxi compartido hasta el centro de la ciudad donde entramos a tantear precios en el primer hostel. El precio nos sorprendido ya que son 15dolars (comparado con los $ 3 a thailandia ...). Sin embargo conocemos dos catalanes que llevan un tiempo viajando por Myenmar y nos dicen que este son los precios, que han buscado mucho y que este es el precio mínimo ... Así pues, haciendo caso de su consejo nos quedamos a pasar la noche allí .
Después del desayuno alquilamos unas bicis y vamos directamente a Amarapura, donde hay un monasterio budista de Mahagandayond donde viven más de 1.000 monjes. Paseamos por la persona y vemos cómo viven tranquilo • lamento, también vemos una escuela, donde no puedo perder la oportunidad de jugar al fútbol con algunos niños futuros monjes.
Al salir de allí paseamos y comemos algunos pinchos de pescado hasta llegar al puente U-Bein, el puente de madera más largo del mundo con 1,2km.
De vuelta hacia Mandalay paramos en diferentes zonas donde viven gente muy humilde, cosechadoras • lectores de basura, tejedores, recogido ....
Una vez en el centro de la gran ciudad visitamos por fuera el palacio real que no tiene mucho interés para nosotros.
Antes de dormir toca lavar ropa y hacer una birra de Myanmar con los otros dos catalanes.
El siguiente día vamos hasta el puerto del río Ayeyarwady para coger un bote (encontramos masas turistas) y llegar al pueblo de Mingun. Este pueblo es famoso por los santuarios budistas y lugares de meditación. En primer lugar visitamos la Pagoda inacabada de Pahtodawgyi (la más grande del mundo si se hubiera acabado). Subimos arriba del todo donde podemos ver unas buenas vistas tanto del río como de otros templos de la zona. También vamos a ver la campana de más de 90 toneladas que tienen donde los niños juegan a ponerse bajo mientras alguien la hace repicar. Finalmente también vamos a la Pagoda Hsinbyume totalmente blanca y que refleja con el sol fuerte que hace.
De nuevo en Mandalay paseamos por el enorme mercado donde se puede comprar de todo (edificios y pisos llenos de tiendas). También compramos algo para cenar y, después de una ducha hacemos mochilas para ir a la estación de tren.
Cogemos un tren de primera clase (que de primera no tiene nada). Unos asientos de plástico rígidos y minúsculos nos esperan durante toda la noche hasta llegar a Bagan.
A media noche, viendo que toda la gente local se estira por el suelo decido hacer lo mismo y de esta manera, aunque bien sucio, consigo dormir alguna hora.