Mapa del Món

viernes, 4 de diciembre de 2015

Vietnam del sud - Vietnam del sur

8 – 11 - 2015

Agafo l’últim dels busos en direcció a Hoi An.

A 5h de la meva destinació arribo a Hue (capital imperial) i  ens diuen que els que volem anar a Hoi An ens hem d’esperar fins les 13h.
Amb una professora  alemanya aprofitem per donar  una volta pel mercat i la ciutadella i matar el temps. Hué és una de les ciutats  històriques, però l’ havia descartat prèviament per ser massa turística. M’agrada poder passejar-me i comprovar  que no m’havia  equivocat.

Després de 5h més de trajecte  arribo a Hoi An, ja fosc,  localitzo la meva Home Stay una mica allunyada del centre. La gent d’aquesta casa és molt amable i acollidora!
Amb un noi francès que també s’hi allotja anem a fer una volta  i a menjar Cao Lai. Ràpidament em faig una idea de Hoi an, una ciutat colonial, molt turística però molt maca, tranquil·la, amb un centre de carrers il·luminats i botigues consecutives. Un gran mercat just al costat d’un riu ple de barques.
Al matí,  llogo una bicicleta i començo una ruta per arribar a una de les platges de les afores... el cert és que el camí és maco però la platja decep una mica. També torno al centre per fer fotos dels mercats i els carrers, visitar alguna que altra casa de l’antiga colònia xinesa i menjar uns donuts boníssims. També contactem amb  la Marie (la noia alemanya  de Tam Coc) que arribava a Hoi An. Així que per la tarda caminem per l’altra banda del riu i sopem dos plats típics de la ciutat que no ens acaben de fer el pes... A la nit, després d’una volta, ens ajuntem amb més de 5 persones del mateix allotjament a prendre unes cervesetes en un bar i a dormir.

L’últim dia, lloguem una moto i ens arribem fins a Da nang, una ciutat a uns 30km on hi ha les muntanyes de marbre, o també anomenades els 4 elements (aigua,foc,terra i  aire) amb unes coves interessants.
La ciutat de Da nang ens sembla una ciutat en construcció, una futura Marina Dor. Però el mercat és maco i la platja també, així que decidim capbussar-nos al mar abans de tornar.
Descansem a la Home Stay fins que va sent hora de tornar la moto i em quedo  a l’estació d’autobusos per agafar el bus nit cap a Nha Trang.

El dia a Nha Trang se’m fa molt llarg ja que no tinc un lloc fix on estar. A primera hora vaig a veure un mercat i una pagoda amb vistes a la ciutat massificada per hotels. Després m’instal·lo en un bar per prendre un batut i escriure una estona. Després em tombo a la platja i m’adono que aquesta ciutat és el centre turístic dels russos... és estrany però n’està ple.
Més tard em trobo un noi d’Anglaterra que havia vit al bus i anem a fer una volta junts i a menjar un plat típic de la sona Bho Kho. Van passant les hores fins que ja a les 7 de la tarda em trobo la Francisca, una noia xilena que havia conegut a Hanoi, i que es disposa a agafar el mateix bus que jo. Així que decidim ajuntar-nos.

Arribem a Ho chi min a les 6 del matí i ens dirigim al hostel que prèviament ja havíem reservat. El noi, molt simpàtic ens dona d’esmorzar i tot seguim a caminar. Ràpidament, aquesta mega ciutat ens dóna millor impressió que Hanoi, segurament perquè els carrers són més amples i hi ha un gran parc al mig on la gent està tot el dia realitzant esport. Comencem a caminar per diferents carrers, envoltats dels grans edificis, aprofitem per preguntar preus per anar un dia al Delta del Mekong.  Visitem uns quants monuments i després de dinar descansem una mica.
Per la tarda, com que només ens queden 2 dies abans que la visa s’acabi, decidim reservar un tour pel Mekong... i ja fosc quedem amb un familiar llunya de la Francesca que viu a Ho chi min. El noi és molt simpàtic i prenem algo amb ell.
El dia següent anem a fer el tour pel Mekong amb la idea que serà quelcom molt turístic però que podrem veure una mica la vida en aquesta zona... Quin fracàs!!! Mai més faig un tour organitzat... i menys al sud-est asiàtic... podrien dir-li compres pel Mekong.... Sense comentaris,però un gran desastre , no hem pogut veure pràcticament res del que ens interessava.
De tornada a la ciutat ens separem amb la Francesca i decidim trobar-nos més endavant un cop a Camboya ja que ella es quedava uns dies més fent Couchsurfing a la ciutat.

Al matí següent aprofito les hores que em queden abans de partir cap a Camboya per anar al museu de la guerra...fotografies molt impactants que no deixen indiferents i  donen molt per pensar. Després aprofito per menjar tots els plats tradicionals que em faltaven provar i em feien gràcia i ja no dóna més temps de res.
Bus i creuar frontera!

8-11 - 2015

(Traducción Google) Cojo el último de los buses en dirección a Hoi An.
A 5h de mi destino llego a Hue (capital imperial) y nos dicen que los que queremos ir a Hoi An nos debemos esperar hasta las 13h.
Con una profesora alemana aprovechamos para dar una vuelta por el mercado y la ciudadela y matar el tiempo. Hué es una de las ciudades históricas, pero la había descartado previamente por ser demasiado turística. Me gusta poder pasearme y comprobar que no me había equivocado.
Tras 5h más de trayecto llego a Hoi An, ya oscuro, localizo mi Home Stay algo alejada del centro. La gente de esta casa es muy amable y acogedora!
Con un chico francés que también se aloja vamos a dar una vuelta ya comer Cao Lai. Rápidamente me hago una idea de Hoi año, una ciudad colonial, muy turística pero muy bonita, tranquila • la, con un centro de calles y • iluminados y tiendas consecutivas. Un gran mercado justo al lado de un río lleno de barcas.
Por la mañana, alquilo una bicicleta y empiezo una ruta para llegar a una de las playas de las afueras ... lo cierto es que el camino es bonito pero la playa decepciona un poco. También vuelvo al centro para hacer fotos de los mercados y las calles, visitar alguna que otra casa de la antigua colonia china y comer unos donuts buenísimos. También contactamos con Marie (la chica alemana de Tam Coc) que llegaba a Hoi An. Así que por la tarde caminamos por el otro lado del río y cenamos dos platos típicos de la ciudad que no nos acaban de convencer ... Por la noche, después de una vuelta, nos juntamos con más de 5 personas del mismo alojamiento a tomar unas cervecitas en un bar ya dormir.
El último día, alquilamos una moto y nos llegamos hasta Da nang, una ciudad a unos 30km donde están las montañas de mármol, o también llamadas los 4 elementos (agua, fuego, tierra y aire) con unas cuevas interesantes.
La ciudad de Da nang nos parece una ciudad en construcción, una futura Marina Dor. Pero el mercado es bonito y la playa también, así que decidimos zambullirnos en el mar antes de volver.
Descansamos en la Home Stay hasta que siendo hora de volver la moto y me quedo en la estación de autobuses para coger el bus noche hacia Nha Trang.
El día en Nha Trang se me hace muy largo ya que no tengo un lugar fijo donde estar. A primera hora voy a ver un mercado y una pagoda con vistas a la ciudad masificada para hoteles. Después m'instal • en un bar para tomar un batido y escribir un rato. Luego me tumbo en la playa y me doy cuenta que esta ciudad es el centro turístico de los rusos ... es raro pero está lleno.
Más tarde me encuentro un chico de Inglaterra que había vit al bus y vamos a dar una vuelta juntos ya comer un plato típico de la llama BHO Kho. Van pasando las horas hasta que ya a las 7 de la tarde me encuentro la Francisca, una chica chilena que había conocido en Hanoi, y que se dispone a tomar el mismo bus que yo. Así que decidimos juntarnos.
Llegamos a Lo chi min a las 6 de la mañana y nos dirigimos al hostel que previamente ya habíamos reservado. El chico, muy simpático nos da de desayuno y todo seguimos a caminar. Rápidamente, esta mega ciudad nos da mejor impresión que Hanoi, seguramente porque las calles son más anchas y hay un gran parque en medio donde la gente está todo el día realizando deporte. Empezamos a caminar por diferentes calles, rodeados de los grandes edificios, aprovechamos para preguntar precios para ir un día en el Delta del Mekong. Visitamos varios monumentos y después de comer descansamos un poco.
Por la tarde, como que sólo nos quedan dos días antes de que la visa se acabe, decidimos reservar un tour por el Mekong ... y ya oscuro quedamos con un familiar lejano de la Francesca que vive en Lo chi min. El chico es muy simpático y tomamos algo con él.
El día siguiente vamos a hacer el tour por el Mekong con la idea de que será algo muy turístico pero que podremos ver un poco la vida en esta zona ... ¿Qué fracaso !!! Nunca más hago un tour organizado ... y menos en el sureste asiático ... podrían decirle compras por el Mekong .... Sin comentarios, pero un gran desastre, no hemos podido ver prácticamente nada de lo que nos interesaba.
De vuelta a la ciudad nos separamos con Francesca y decidimos encontrarnos más adelante una vez en Camboya ya que ella se quedaba unos días más haciendo Couchsurfing en la ciudad.
A la mañana siguiente aprovecho las horas que me quedan antes de partir hacia Camboya para ir al museo de la guerra ... fotografías muy impactantes que no dejan indiferentes y dan mucho para pensar. Después aprovecho para comer todos los platos tradicionales que me faltaban probar y me hacían gracia y ya no da más tiempo de nada.