Mapa del Món

martes, 23 de febrero de 2016

Brasil - Mato Grosso do Sul

12/02/2016

Arribo a Campo Grande tard, de nit, però em dóna temps de conèixer els primers familiars del meu amic brasiler Fer (Hudy a casa seva). La seva mare Roze, la seva germana Ariana, el nebot Samuel...
A Campo Grande el calor és sufocant així que durant el dia costa fer coses. Paso les hores amb  la família, prenent terere per hidratar-nos, coneixent el barri, menjant molt... Dissabte a la nit sortim amb l’Ariana i dues amigues seves a un local on hi ha  concert on i  fins les quatrede la matinada ens ho  passem d’allò més bé cantant i ballat. Un altre dia anem a passejar pel Parque de las Naciones Indigenas on hi ha un llac gran, capibares i molt de verd i acabem a casa de la germana de la Roze per veure les vistes de la ciutat des d’un 16 pis.

El dimarts anem tots a casa del germà del Fer, el Valdiney . Juguem a la piscina amb els seus dos fills i el dimecres, el meu últim dia, fem una excursió  fins el districte de Camiçao (150km). Pel camí parem a veure un riu amb la intenció de banyar-nos, però les pluges  del dia anterior havien fet pujar el cabdal. Prenem unes cervesetes i m’invita a un restaurant per tastar 5 tipus de peix diferent  al restaurant de la ciutat Aquidaguana
Amb la panxa plena anem a visitar unes cascades on patim  picades de mosquit. Estem a  quasi 40 graus  i ens banyem sota l’aigua refrescant que queia d’uns 20 metres d’alçada.
Finalment fem una petita caminada fins a el “morro del paxixi“ on hi ha una vista molt maca de tota la plana. I de tornada, ja ponent-se  el sol, és el torn dels animals, i veiem uns cérvol de pantenal, tucans, arara blava...

M’aixeco d’hora pel mati per fer la bossa i marxar cap a Bonito. A aquesta hora passen a saludar uns altres tucans i unes arares vermelles que sobrevolen la ciutat. Esmorzo i m’acomiado de tota la família agafant el bus cap a Bonito.
6 hores tardo a arribar ja que el bus fa moltes parades!. Un cop allà vaig  a buscar el Felipe, el nou couchsurfing, que porta un hostel a la ciutat. No és difícil sentir-se com a casa amb la gent d’aquest hostel. El Felipe té un caràcter molt positiu  i m’acull com un amic més i els altres treballadors també.
A la meva habitació conec una noia de Sao Paulo, la Thatiane que m’invita a anar a veure-la a entrenar Jugitsu. Després anem amb en Bruno i l’ Adonai (treballadors de la pousada) a passar una estona a un bar.
Bonito és un lloc molt turístic i bonic on es poden fer moltes sortides espectaculars, però la vida aquí  és  molt cara,  així que decideixo anar a un balneari natural i fer l’ excursió a una gruta.
Pel mati faig una caminada de 7km fins al balneari natural on havia quedat amb l’ Adonai. Passo tot el dia allà banyant-me amb aigües cristal·lines i entre peixos gegants que neden al voltant de les persones.

El segon dia me’l prenc de relax, camino una mica, visito el càmping de la mateixa empresa i acabem tots a casa el Felipe fent una BBQ fins ben tard.

En el hostel conec unes dones i parlant amb elles m’ofereixen portar-me l’endemà fins la frontera de Paraguai així que pel matí, després d’anar a visitar la gruta de Sao Mateo, una cova maca per passejar-hi i, després  marxo cap a Ponta Pora, cap a Paraguai.

02/12/2016

(Traducción Google)Llego a Campo Grande tarde, de noche, pero me da tiempo de conocer los primeros familiares de mi amigo brasileño Hacer (Hudy en su casa). Su madre Roze, su hermana Ariana, el sobrino Samuel ...
En Campo Grande el calor es sofocante así que durante el día cuesta hacer cosas. Paso las horas con la familia, tomando terere para hidratarnos, conociendo el barrio, comiendo mucho ... El sábado por la noche salimos con el Ariana y dos amigas suyas a un local donde hay concierto donde y hasta las quatrede la madrugada nos lo pasamos en grande cantando y bailado. Otro día vamos a pasear por el Parque de las Naciones Indigenas donde hay un lago grande, capibaras y mucho verde y acabamos en casa de la hermana de la Roze para ver las vistas de la ciudad desde un 16 piso.
El martes vamos todos a casa del hermano del Hacer, el Valdiney. Jugamos en la piscina con sus dos hijos y el miércoles, mi último día, hacemos una excursión hasta el distrito de Camiçao (150km). Por el camino paramos a ver un río con la intención de bañarnos, pero las lluvias del día anterior habían hecho subir el capital. Tomamos unas cervecitas y me invita a un restaurante para degustar 5 tipos de pescado diferente en el restaurante de la ciudad Aquidaguana
Con la barriga llena vamos a visitar unas cascadas donde sufrimos picaduras de mosquito. Estamos a casi 40 grados y nos bañamos bajo el agua refrescante que caía de unos 20 metros de altura.
Finalmente hacemos una pequeña caminata hasta el "morro del paxixi" donde hay una vista muy bonita de toda la llanura. Y de vuelta, ya poniéndose el sol, es el turno de los animales, y vemos unos ciervo de pantenal, tucanes, arara azul ...
Me levanto temprano por la mañana para hacer la bolsa y marchar hacia Bonito. A esta hora pasan a saludar otros tucanes y unas Arar rojas que sobrevuelan la ciudad. Desayuno y me despido de toda la familia cogiendo el bus hacia Bonito.
6 horas tardo en llegar ya que el bus hace muchas paradas !. Una vez allí voy a buscar el Felipe, el nuevo couchsurfing, que lleva un hostel en la ciudad. No es difícil sentirse como en casa con la gente de este hostel. El Felipe tiene un carácter muy positivo y me acoge como un amigo más y los otros trabajadores también.
En mi habitación conozco una chica de Sao Paulo, la Thatiane que me invita a ir a verla a entrenar Jugitsu. Después vamos con Bruno y el Adonai (trabajadores de la pousada) a pasar un rato en un bar.
Bonito es un lugar muy turístico y bonito donde se pueden hacer muchas salidas espectaculares, pero la vida aquí es muy cara, así que decido ir a un balneario natural y hacer la excursión en una gruta.
Por la mañana hago una caminata de 7km hasta el balneario natural donde había quedado con el Adonai. Paso todo el día allí bañándome con aguas cristalinas • lines y entre peces gigantes que nadan alrededor de las personas.
El segundo día me lo tomo de relax, ando un poco, visito el camping de la misma empresa y acabamos todos en casa Felipe haciendo una BBQ hasta bien tarde.
En el hostel conozco unas mujeres y hablando con ellas me ofrecen llevarme al día siguiente hasta la frontera de Paraguay así que por la mañana, después de ir a visitar la gruta de Sao Mateo, una cueva bonita para pasear y, después marcho hacia Ponta Pora, hacia Paraguay.